رئیس سی و سومین کنگره رادیولوژی ایران گفت: به دلیل گران بودن تجهیزات رادیولوژی و استهلاک بالا به خصوص در دستگاه های تشخیص سرطان سینه، جدیدترین فناوری های این حوزه وارد کشور نمی شود.

به گزارش مرورنیوز از انجمن رادیولوژی ایران، دکتر هادی رکنی یزدی افزود: از آنجا که برای اقدامات تشخیصی این رشته تعرفه های پایینی تعیین شده است، سرمایه گذاران نیز رغبتی به واردات دستگاه های جدید ندارند و نتیجه نهایی آن کاهش خدمت رسانی به بیماران است. 
وی اظهار کرد: گاهی فرسوده بودن دستگاه ها در برخی مراکز، سبب بروز خطاهای تشخیصی و درمانی می شود این درحالی است که به لحاظ علمی رادیولوژیست های ایران در جایگاه مناسبی قرار دارند و بروز این خطاها مربوط به فرسودگی تجهیزات است. 
استاد رشته رادیولوژی دانشگاه تهران یادآور شد: در تمام حوزه های پزشکی، ایران پیشرفت های مناسبی داشته که حتی قابل رقابت با سایر کشورها است و با ارائه حمایت های بیشتر می توان به پیشرفت های بیشتری دست پیدا کرد.
رکنی خواستار تغییر نگاه به رادیولوژیست ها برای پیشگیری از مهاجرت آنها به خارج از کشور شد و گفت: برای دستیابی به پیشرفت های بیشتر، باید ایران را به جذاب ترین کشور برای نخبگان تبدیل کنیم.
وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به مساله جذب نخبگان در رشته رادیولوژی گفت: توجه بیشتر مسئولان به خصوص مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از مهاجرت نخبگان جلوگیری می شود.
سی و سومین کنگره رادیولوژی ایران 19 تا 22 اردیبهشت در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود.