وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه خدمات پستی کشور با معیارهای جهانی فاصله دارد، بر فراهم کردن بستر و زیرساخت‌های لازم برای ایجاد سرویس‌های متنوع پستی تاکید کرد.

به گزارش مرورنیوز، محمود واعظی در پیامی فرا رسیدن هفدهم مهر، روز جهانی پست را تبریک گفت.

وی در بخشی از این پیام با بیان اینکه میزان محبوبیت پست در میان سازمان ها و دستگاه های دولتی مطلوب است، اظهار داشت: این جایگاه نه به واسطه نوع خدمات که به دلیل حسن شهرت کارکنان پست طی سال‌ها خدمات‌رسانی به مردم به دست آمده و با وجود تغییر ماهوی در خدمات این سازمان، همچنان در بین هموطنان از مقبولیت خوبی برخوردار است.

واعظی با اشاره به اینکه پست ایران نسبت به ۲ سال گذشته با تغییر رویکرد و توجه به فناوری‌های روز، شاهد تغییرات اساسی بوده است، خاطرنشان کرد: گرچه خدمات پستی کشورمان کماکان با معیارهای کنونی اتحادیه پستی جهانی و سایر کشورهای توسعه یافته در زمینه خدمات پستی فاصله دارد، اما با نگاه به افق‌های دوردست و پررنگ‌تر کردن نقش فناوری در ایجاد خدمات مطلوب‌تر، پست می‌تواند اثرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشد.

وزیر ارتباطات به مصوبه ملی شدن شرکت پست از سوی مجلس و با تایید شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: شرکت ملی پست از یک شرایط نه چندان مناسب که سال‌ها با آن دست به گریبان بود، رهایی یافته و با ساختار جدید می‌تواند نقش موثرتری در برنامه‌های توسعه‌ای کشور داشته باشد که از آن جمله می توان به نقش خدمات پستی و پروژه مدیریت نشانی مکان محور و استعلامات میان دستگاهی «GNAF » اشاره کرد که از جمله پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه این طرح موجب جلوگیری از اقدامات موازی دستگاه‌های اجرایی و کاهش هزینه‌ ها می شود، اضافه کرد: از جمله وظایف مسوولان شبکه پستی، باید شناسایی اولویت‌ها و خدمات مورد نیاز مشتریان خرد و کلان و فراهم کردن بستر و زیرساخت‌های لازم برای ایجاد سرویس‌های متنوع باشد.

واعظی توسعه خدمات پستی را علاوه بر رضایت مشتریان، گشایش مالی این ارگان مهم ارتباطی کشور در راستای خوداتکائی عنوان کرد.