دولت کویت پس از کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی در تلاش برای یافتن منابع جدیدی برای تولید انرژی ارزان و زنگ خطر کارشناسان در این کشور نسبت به رو به پایان بودن منابع نفت و گاز، تولید انرژی خورشیدی را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش مرورنیوز، دولت کویت برای تقویت منابع انرژی خورشیدی خود بودجه های کلانی را اختصاص داده و بر اساس جدیدترین تصمیم اتخاذ شده تمامی مراکز دولتی در کویت به دستگاههای جذب انرژی خورشیدی مجهز خواهند شد. 
کویت همچنین در زمینه تولید انرژی تجدیدپذیر اقدامات گسترده ای را به عمل آورده و بنا بر اعلام نهادهای دولتی، این کشور طی سال های آینده طرح های کلانی را در این بخش به اجرا خواهد گذارد. 
به نوشته شماره امروز /شنبه/ نشریه الانبا، وزارت آب و برق کویت قصد دارد که خودکفایی این کشور در زمینه تولید برق را افزایش دهد تا از حجم سوخت کمتر در نیروگاههای برق استفاده شود. 
شیخ عبدالله الاحمد مدیر کل سازمان محیط زیست کویت نیز اعلام کرد که دولت این کشور با همکاری مرکز پژوهش های علمی کویت٬انجام طرح هایی آزمایشی را کلید زده که هدف از آن به کارگیری انرژی خورشیدی در جهت تامین برق این کشور است. 
کویت در حال حاضر هزینه های زیادی بابت سوخت مصرفی فعالیت نیروگاه های برق پرداخت می کند و با توجه به افزایش قابل توجه مصرف آب و برق از سوی مردم در فصل تابستان، مسئولان این کشور امیدوارند که با به کارگیری انرژی خورشیدی٬ میزان سوخت مصرفی مورد نیاز در نیروگاه های تولید برق را کاهش دهند. 
مدیر سازمان محیط زیست کویت همچنین اظهار داشت: پس از پایان مراحل علمی و آزمایشی به کارگیری انرژی تجدید پذیر خورشیدی در کویت، پروژه وارد مرحله عملی خواهد شد و دولت درصدد است تا برق مصرفی یکصدهزار واحد مسکونی را در فاز اول اجرای طرح از راه انرژی خورشیدی تامین کند. 
هیات دولت کویت بر اساس سیاست های جدید در نظر دارد تا با کاهش یارانه انرژی و افزایش قیمت برق٬ بخشی از کسری بودجه قابل توجه خود را جبران کند.