چهار کارآفرین و متخصص ایرانی مقیم خارج از کشور، در قالب طرح همکاری با متخصصان و دانشمندان برجسته ایرانی غیرمقیم بنیاد ملی نخبگان، شرکت های دانش بنیان خود را در پارک فناوری پردیس راه اندازی کردند.

به گزارش مرورنیوز از پارک فناوری پردیس، امین رضا خالقیان مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس گفت: این ایرانیان متخصص از کشورهای کانادا، آمریکا و سوئد در پارک و مرکز رشد فناوری نخبگان عضو شده اند واقدام به تأسیس شرکت و کسب و کار دانش بنیان در ایران کرده اند.
وی ادامه داد: دو شرکت دانش بنیان تأسیس شده توسط این دانشمندان، در حوزه های اپتیک و لیزر، فناوری های مرتبط با حسگرهای اولتراسونیک، خدمات ارزش افزوده و نرم افزارهای تلفن همراه و تحقیقات و تولید مدل های کشت سلولی پیشرفته و مهندسی بافت فعالیت می کنند.
خالقیان افزود: دو شرکت دیگر که در مرکز رشد فناوری نخبگان مستقر شده اند نیز به توسعه نرم افزارهای مختلف در حوزه سلامت و لرزه نگاری می پردازند.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از 100 جلسه با ایرانیان متخصص غیرمقیم به منظور جذب دانشمندان و متخصصان برای انتقال دانش، تجربه و ایده های فناورانه به کشور و همچنین ایجاد ارتباط مؤثر با آنها برگزار شده است.
وی گفت: در قالب طرح بنیاد ملی نخبگان، ایرانیان غیرمقیم برای فعالیت های فناورانه مربوط به شرکت های دانش بنیان جذب پارک فناوری پردیس شده و برای آنها مزایایی چون تسهیل استقرار شرکت در پارک، اعطای تسهیلات، ارائه مشاوره، بهره مندی از معافیت های مالیاتی به مدت 20سال و آزاد بودن نقل و انتقال ارز ازخارج از کشور به پارک فناوری پردیس و بالعکس در نظر گرفته شده است.