ثبت‌نام مربیان و داوران برای دریافت کد یکتای هویت ورزش از آبان ماه در دفاتر پیشخوان دولت آغاز می‌شود.

به گزارش مرورنیوز، معاونت توسعه مدیریت ریاست جمهوری و وزارت ورزش و جوانان و دفاتر پیشخوان اخیرا برای ارائه خدمات این وزارتخانه در شبکه دفاتر پیشخوان تفاهم کرده‌اند.

قرار بود در مرحله نخست ثبت نام مربیان و داوران و در مراحل بعد ثبت نام ورزشکاران از طریق دفاتر پیشخوان دولت انجام شود.

در راستای این همکاری، اخیرا معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در نامه‌ای به روسا و سرپرستان فدراسیون‌های ورزشی موضوع تشکیل بانک جامع سرمایه‌ انسانی ورزش کشور (مبین) را اعلام کرده است.

در نامه سیدنصرالله سجادی آمده، در اجرای بخشنامه شماره 94.ص.100.1581 وزیر ورزش و جوانان، با موضوع تشکیل بانک جامع سرمایه‌ انسانی ورزش کشور (مبین) ضرورت دارد به منظور اتمام فاز تجمیع اطلاعات تمامی مربیان و داوران در سراسر کشور و تخصیص کد یکتای هویت ورزش به ایشان مقرر کنید از ابتدای آبان‌ماه سال جاری، کلیه عوامل مذکور جهت ثبت اطلاعات خود به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

از این پس ملاک و معیار شناسایی هویت افراد توسط وزارت متبوع، منوط به ثبت اطلاعات تخصصی و طی روال مکانیزه اخذ تأییدیه از مراجع ذی‌صلاح است.

موازی با عملیات ثبت اطلاعات توسط دفاتر پیشخوان دولت، فدراسیون‌ها و هیأت‌های ورزشی، متناسب با سطوح دسترسی تعریف پایگاه ملی سرمایه انسانی ورزش کشور را خواهند داشت و دفاتر پیشخوان دولت به عنوان بازوی کمکی پیش‌بینی شده‌اند.

فراخوان عمومی مراجعه ورزشکاران و سایر نقوش سرمایه انسانی ورزش کشور طی بخشنامه‌های آتی انجام خواهد شد.

تاریخ اعلام شده طی نشستی مطبوعاتی مورخ 95.8.1 که با حضور اصحاب رسانه برگزار خواهد شد، اعلام عمومی می‌شود و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داده خواهد شد.