یکی از شرکت‌های فناور فعال در حوزه ساحلی موفق شده است طراحی و ساخت و تعمیر انواع سازه‌های دریایی و فراساحلی را با تکیه بر دانش بومی ممکن کند.

به گزارش مرورنیوز به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فرشید سید حسینی، مدیر عامل این شرکت فناور، طراحی، ساخت و تعمیر انواع شناور و همچنین طراحی، ساخت و نصب سازه‌های فراساحلی را از توانمندی‌های این شرکت فناور برشمرد و افزود: این هولدینگ فناور با توانمندی شرکت‌های تابعه خود توانسته است سازه‌ها و اسکله‌های ساحلی را بر اساس استانداردهای جهانی طراحی و تولید کرده و همچنین زمینه صادرات این محصولات به کشورهای منطقه را فراهم کند.

این فعال فناور، تعمیر شناورهای ساحلی را از دیگر دستاوردهای این شرکت برشمرد و افزود: طراحی پایه و تفصیلی انواع شناورها با استفاده از نرم‌افزارها و نیز تهیه نقشه‌های مهندسی کارگاهی و ساخت بر پایه نرم‌افزارهای سه‌بعدی از توانمندی‌های این شرکت به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این شرکت توانمندی ساخت 4 فروند شناور در سال تا ظرفیت 80 هزار DWT را داراست و نیز طراحی، ساخت و تعمیر انواع شناورها تا ظرفیت سه هزار DWT (ازجمله کاتاماران، صیادی، مسافربری، یدک‌کش، لندینگ کرافت، بارج و...) و همچنین انواع شناورهای LNG ,VLCC,LPG به تعداد 2 فروند در سال را در کنار تعمیر سالیانه 20 فروند شناور محقق کرده است.

حسینی به طراحی و ساخت و تعمیر انواع سازه‌های دریایی و فراساحلی اشاره کرد و گفت: سازه‌های نفت و گاز به صورت ساحلی و فراساحلی از جمله انواع جکت‌ها، عرشه‌های نفتی، گازی و پالایشگاه‌ها تا ظرفیت 35 هزار تن در سال توسط این شرکت ساخته می‌شوند.

مدیرعامل این شرکت فناور تصریح کرد: عملیات توزین و بالابری فوق سنگین، پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی در خشکی و دریا، به آب‌اندازی سکوهای فراساحل تا وزن 8000 تن و نیز ساخت و تعمیر انواع سکوهای شناور (جک آپ) از دیگر توانمندی‌های این شرکت به شمار می‌روند.