نهمین نمایشگاه ملی تخصصی فناوری زیرساخت های کشاورزی کشور از روز سه شنبه در مرکز نمایشگاهی گلستان گلشهر استان البرز آغاز به کار کرد.

به گزارش مرورنیوز، در این نمایشگاه 60 شرکت تولید کننده تجهیزات آبیاری، گلخانه ای، کشت بافت و نهال، کود، سم، بذر، ادوات و ماشین های کشاورزی از 20 استان کشور و همچنین شرکت هایی از انگلستان، اسپانیا، فرانسه و بلژیک حضور دارند. 
این نمایشگاه با موضوع کشت بافت، کشت نشاء و نهال، کودهای کدگذاری شده و ادوات و تجهیزات آبیاری و ماشین آلات کشاورزی با بازدیدکنندگانی از 27 استان کشور برگزار شده است. 
منصور انصاری دبیر ستاد اجرایی نهمین نمایشگاه تخصصی تکنولوژی زیرساخت های کشاورزی در آیین گشایش این نمایشگاه، گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه بسته ای کامل با هدف تقاضای کاهش آب است. 
انصاری با بیان اینکه این نمایشگاه در چارچوب افزایش بهره وری آب کشاورزی برگزار شده، ادامه داد: در عرصه برنامه ریزی و سیاست گذاری در شاخص های زیرساختی همچون استفاده بهینه از ماشین و ادوات کشاورزی مدرن، بهره گیری از کشت متراکم در گلخانه ها، استفاده از بذور پربازده و متحمل به خشکی، کشت بافت و نشاء و نهال های اصلاح شده تدوین و مورد تایید قرار گرفته است. 
وی گفت: به عبارتی، سیاست و برنامه ای که برای کاهش مصرف آب فقط محدود به استفاده از تمام روش های آبیاری تحت فشار و برای هر محصول یا اقلیمی بوده تغییر یافته و حتی الامکان مواردی چون آبیاری ثقلی و انتقال آب در کانال های سرباز در زیر تابش آفتاب کنار گذاشته شده است و یا حداقل مورد تاکید و حمایت نیست رادر کنار این تحول باید نوید داد. 
انصاری بیان داشت: نمایشگاه امسال گرچه از هر جزء این بسته سیاستی و برنامه ای، تعداد اندکی را در خود جای داده اما جامع و حامل این پیام است که با بهره گیری از مجموعه شاخص های زیرساختی می توانیم به کشاورزی اقتصادی و توسعه پایدار در امر تولید محصولات دست یابیم. 
این نمایشگاه به مدت چهار روز ادامه دارد.