به تازگی مرکزی در زمینه طب بازساختی در هنگ کنگ افتتاح شده است که اولین مرکز وابسته به انستیتو کارولینسکا در خارج سوئد است.

به گزارش مرورنیوز،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی، محققان امیدوارند که با تثبیت مرکز تحقیقات طب بازساختی در هنگ کنگ، مطالعات انستیتو کارولینسکا در زمینه طب بازساختی قوت گیرد.

محققان و مسئولان انستیتو کارولینسکا، هنگ کنگ را یک قطب جهانی برای پژوهش و نوآوری در زمینه پزشکی می دانند که می تواند فرصت های منحصربفردی را برای همکاری و تبادل اطلاعات در زمینه طب بازساختی بیافریند.

آن ها امیدوارند با تثبیت این مرکز گام مهمی به سمت این آینده طب بازساختی بردارند، حیطه ای که قطعا در آینده حرف بیشتری برای گفتن در مورد سلامتی انسان خواهد داشت.

اینک با دایر شدن این مرکز، کارولینسکا دو مرکز فعال در زمینه طب بازساختی خواهد داشت که یکی در استکهلم و دیگری در هنگ کنگ قرار دارد. آن ها امیدوارند که محققان دارای مهارت در این زمینه به این مرکز جدید جذب شوند.

امروزه تحقیقات چیزی جز همکاری نیست و بویژه در مورد گروه ها و مراکز جدیدا تاسیس شده، راه بقا و پیشرفت ارتباط برقرار کردن با محققان و مراکز فعال تر در زمینه تحقیقاتی شان خواهد بود.

مسئولان انستیتو کارولیسنکا بر این باورند که بهترین مطالعات در زمینه سلول های بنیادی امروزه در آسیا انجام می شود و کارولینسکا می خواهد بخشی از این مطالعات باشد.

هزینه های احداث این مرکز تحقیقاتی بوسیله بازرگان مشهور هنگ کنگی Ming Wai Lau تامین شده است و این مرکز در زمینه مهندسی پزشکی، مهندسی بافت، ژن درمانی، تکنولوژی RNA، بیوانفورماتیک و نسل جدید آنالیزهای تک سلولی کار خواهد کرد.