شرکت های اپل و IBM اولین نرم افزار مشترک خود را که به منظور کاربردهای آموزشی و برای سیستم عامل iOS طراحی شده است، منتشر کردند.

به گزارش مرورنیوز از رویترز، این نرم افزار که IBM Watson Element for Educators نام دارد و برای دستگاه iPad طراحی شده است، موجب بهبود دیدگاه کلی معلمان نسبت به وضعیت پیشرفت های تحصیلی، دستاوردهای علمی، علایق و فعالیت های آموزشی دانش آموزان می شود.

شرکت IBM توسعه این نرم افزار را در سال 2013 میلادی آغاز کرد و در سال 2014 پس از آغاز همکاری با شرکت اپل فرآیند توسعه این نرم افزار را تسریع کرد. 

این دو شرکت قصد دارند قابلیت های تحلیلی، تشخیصی و محاسباتی فناوری Watson محصول IBM را با طراحی خاص دستگاه ها و تجهیزات اپل ادغام کنند تا تجربه متفاوتی از فرآیند آموزش را برای اساتید و دانش آموزان به ارمغان آورند. 

این نرم افزار در واقع درگاهی است که امکان دسترسی معلمان به انواع مختلفی از داده ها از جمله رفتارها و علایق شخصی دانش آموزان را که معمولا در سیستم های مختلفی در نظام آموزشی ذخیره می شوند، فراهم می کند و امکان افزودن اطلاعات جدید در باره هریک از دانش آموزان را نیز در اختیار می گذارد. بدین ترتیب به مرور زمان یک دید کلی از مسیر و روند آموزش هر دانش آموز شکل می گیرد که امکان طراحی و اجرای برنامه های آموزشی اختصاصی را برای وی فراهم می کند. 

در حال حاضر 150 معلم در چهار مدرسه از بخش Coppell ISD واقع در تگزاس از این نرم افزار استفاده می کنند و قرار است تا سال تحصیلی آینده، دستگاه های iPad مجهز به نرم افزار Watson Element در اختیار تمام مدارس این منطقه قرار گیرند. 

قیمت این دستگاه ها در هر سال تحصیلی به ازای تعداد دانشجویان هر معلم به علاوه هزینه تنظیمات اولیه برآورد شده و از مدارس دریافت می شود. البته شرکت IBM هنوز در رابطه با قیمت این دستگاه ها سخن نگفته است.