دو ماه پس از انتشار گزارش های متعددی در مورد انفجار باتری گوشی های گالکسی نوت 7 و فراخوان سامسونگ برای جمع آوری گوشی های یاد شده هنوز علت اصلی این واقعه مشخص نشده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سی نت، سامسونگ می گوید هنوز نمی داند که چه چیزی موجب داغ شدن شدید این گوشی و آتش گرفتنش می‌شود، رویدادی که موجب بی اعتباری شدید سامسونگ و استهزای آن در رسانه های گروهی شده است.

نگرانی از احتمال وقوع رویدادهای مشابه در گوشی های جدید سامسونگ باعث شده تا این شرکت طراحی و عرضه گوشی گلکسی اس 8 را به تاخیر بیندازد.

سامسونگ در واکنش رسمی به رسانه ها اعلام کرده که کماکان در حال تحقیق در این زمینه است تا علل اصلی آتش گرفتن گلکسی نوت 7 را بیابد. این شرکت حتی در اولین باری که برای جمع آوری باتری های گوشی نوت 7 فراخوان داد هم علت اصلی این مشکل را پیدا نکرده بود و از همین رو انفجار باتری های نوت 7 کماکان ادامه یافت.

این شرکت کره‌ای می گوید اولویت اول آن حفظ امنیت مشتریانش است و به همین علت قصد دارد تمامی گوشی های نوت 7 را از بازار جمع آوری کند. در حال حاضر مهندسان سامسونگ به طور اختصاصی در حال بازنگری طراحی گوشی اس 8 برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه هستند.

سامسونگ امیدوار بود با عرضه نوت 7 موفقیت گلکسی اس 7 را تکرار کند، اما حالا مجبور به جمع کردن این گوشی از بازار شده، امری که حدود سه میلیارد دلار به این شرکت خسارت زده است.