در جریان برگزاری نمایشگاه CEATEC ۲۰۱۶‌ شرکت پاناسونیک نمونه ای آزمایشی از یک خانه هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا را با امکانات خارق العاده در معرض دید علاقه مندان قرار داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سی نت، در این خانه تمامی لوازم منزل از طریق اتصال به اینترنت و شبکه های اطلاع رسانی وظایف محوله را انجام می دهند.

قفسه های آشپزخانه این خانه هوشمند مجهز به نمایشگرهای شفاف برای نمایش دقیق محتویات است. این نمایشگرها قابل تبدیل به تلویزیون های فوق دقیق هستند.

یکی دیگر از امکانات این خانه هوشمند ابزار آشپزی خاصی موسوم به Flat Cooker است که در قالب آن غذای افراد بر روی همان میز شام و در داخل بشقاب هر فرد طبخ و آماده می شود. به محض آنکه سرپوش فلزی بشقاب های یاد شده با میز تماس پیدا کند، محتویات آن شروع به گرم شدن می کند ولی خود بشقاب داغ نمی شود و دمای آن در حد دمای محیط اتاق باقی می ماند تا اعضای خانه بتوانند بلافاصله شروع به خوردن غذای طبخ شده کنند.

همین فناوری خنک نگهداشته شدن نوشیدنی ها را در زمانی که آنها در کابینت یا روی میز قرار گرفته اند را ممکن می کند و بنابراین هر غذا یا نوشیدنی همیشه دمای مطلوب خود را برای خوردن حفظ خواهد کرد.

شیشه های هوشمند این خانه ها می توانند دما و رطوبت هر بخش را به میزان درخواستی حفظ کنند.

ارزش بازار خانه های هوشمند در سال های آینده دو برابر شده و از ۴۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ به ۱۲۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۲ افزایش می یابد.

در این خانه ها از یخچال ها و ماشین های لباسشویی ویژه ای که خود قادر به ارسال اطلاعات به افراد هستند نیز استفاده می شود. ماشین های لباس شویی مذکور در صورت اتمام مواد شوینده خود خرید آنها را سفارش می دهند و یخچال ها هم می توانند در زمان خرید افراد در بازار صورت وضعیتی از محتوایشان ارائه دهند.