یافته های موسسه تحقیقاتی گارتنر نشان می دهد تا پایان سال 2016 بیش از 6.4 میلیارد ابزار مختلف به اینترنت اشیا متصل خواهند شد که این رقم نسبت به سال 2015 سی درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از گارتنر، این رقم تا سال 2020 به 20.8 میلیارد وسیله مختلف افزایش می یابد. همچنین از سال 2016 به بعد و به طور سالانه 5.5 میلیون وسیله جدید به طور روزانه به اینترنت اشیا متصل می شوند.

بر اساس برآوردهای گارتنر، صرف هزینه در حوزه خدمات اینترنت اشیا در سال 2016 با رشد 22 درصدی در مقایسه با سال 2015 به 235 میلیارد دلار افزایش می یابد. افزایش درخواست صاحبان مشاغل از موسسات فناوری برای طراحی، نصب و عملیاتی سازی سیستم های مبتنی بر اینترنت اشیا در سال های آینده به یک کسب و کار بسیار پرسود مبدل می شود.

علاوه بر این خدمات مبتنی بر جلب رضایت مشتریان نیز در سال های آینده به نحو فزاینده ای از اینترنت اشیا متاثر خواهد شد. گارتنر اینترنت اشیا را موتور محرک خلق ارزش در دنیای آینده و زمینه ساز ارائه خدماتی جدید و متنوع به کاربران توصیف کرده و پیش بینی کرده که از این طریق نه تنها ماشین ها و سیستم های مختلف، بلکه انسان ها هم به طور شبکه ای و مستقیم به یکدیگر متصل می شوند.

برای مشاهده اطلاعات تفصیل و جداول مربوط به این تحقیق می توانید به آدرس http://www.gartner.com/newsroom/id/3165317‌مراجعه کنید.