در سال های اخیر تلاش برای ساخت گوشی های تاشدنی افزایش یافته و به جای تولید تلفن های همراهی با اجزای جداشدنی این بار محققان بر روی ساخت قطعات تاشدنی متمرکز شده اند.

به گزارش مرور نیوز، شرکت پاناسونیک نمونه اولیه یک باتری قابل خم کردن را ابداع کرده که می تواند زمینه را برای ساخت چنین گوشی هایی فراهم کند. باتری یاد شده که هنوز تا عرضه آن به بازار راه درازی در پیش است تنها ۰.۵۵میلی متر ضخامت دارد و می توان آن را به اندازه ۲۵ درجه تا کرد.

البته این میزان تاکردن یک باتری برای استفاده از آن در گوشی های هوشمند خم شدنی کافی نیست. اما می توان انتظار داشت که این باتری در آینده به میزان بیشتری قابل تاشدن باشد.

مزیت مهم این باتری آن است که حتی می توان آن را در زمان شارژ و انتقال نیروی برق هم در وضعیت خم شده نگه داشت، بدون آنکه آسیبی ببیند یا در میزان شارژ دریافتی آن اختلالی ایجاد شود. این قابلیتی است که در هیچ یک از باتری های لیتیومی که امروزه در بازار موجود هستند وجود ندارد.

پاناسونیک فعلا تنها موفق به ساخت نمونه های ۱۷.۵ و ۶۰ میلی آمپری از این باتری ها شده و لذا هنوز تا عرضه آنها به بازار راهی طولانی در پیش است. باتری های گوشی های هوشمند حداقل ۲۰۰۰ میلی امپری هستند.

باتری های خم شدنی علاوه بر گوشی ها در طیف گسترده ای از محصولات مانند پوشیدنی های هوشمند، کارت های هوشمند، کلیدهای پیشرفته و غیره قابل استفاده هستند.

علاوه بر پاناسونیک، سامسونگ هم در حال کار روی چنین فناوری هایی است و از جمله وعده داده که تا سال ۲۰۱۷ نمایشگری منعطف برای استفاده در گوشی های هوشمند عرضه می کند.