استاندار دیالی عراق گفت: ایران در زمینه علمی پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته که ستودنی است.

به گزارش مرور نیوز، مثنی علی التمیمی، استاندار دیالی عراق در بازدید از دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار کرد: ایران در سالهای اخیر از نظر علمی پیشرفت‌های بسیار خوبی پیدا کرده که این پیشرفت‌ها بسیار قابل توجه و ستودنی است.

وی ادامه داد: دانشگاه رازی کرمانشاه نیز به واسطه قدمتی که دارد و همچنین پذیرش دانشجویان عراقی از پیشتازان حوزه علمی ایران به شمار می‌آید.

التمیمی درباره دانشگاه دیالی عراق نیز گفت: استان دیالی عراق نیز دارای یک دانشگاه برجسته در سطح کشور عراق است، به گونه‌ای که این دانشگاه از برترین دانشگاه‌های عراق به شمار می‌آید.

استاندار دیالی عراق افزود: در برخی از شاخص‌های علمی دانشگاه دیالی عراق جزو 100 دانشگاه برتر جهانی به شمار می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: بهترین اساتید کشور عراق در دانشگاه دیالی عراق تدریس می‌کنند و در این دانشگاه از رشته‌های پزشکی گرفته تا مهندسی و علوم انسانی شرایط ادامه تحصیل برای دانشجویان عراقی فراهم است.

التمیمی گفت: از لحاظ ساختمانی نیز این دانشگاه دارای یک ساختمان بسیار بزرگ و پیشرفته است، اما متاسفانه در یکی دو سال اخیر که عراق درگیر جنگ با داعش بوده، توسعه این ساختمان دانشگاه با مشکل مواجه شده است.

استاندار دیالی عراق از مسؤولین و اساتید دانشگاه رازی کرمانشاه دعوت کرد تا با حضور در دانشگاه دیالی عراق، بازدیدی از این دانشگاه داشته و زمینه همکاریهای مشترک را فراهم آورند.

گفتنی است، در پایان این دیدار لوح یادبودی از سوی مسوولین دانشگاه رازی به استاندار دیالی عراق اهدا شد.