محققان نشان دادند که پیوند مستقیم سلول های بنیادی به سیستم عصبی مرکزی(CNS) یک رویکرد جدید و امیدوار کننده برای درمان اثرات عصبی بیماری ذخیره لیزوزومی(LSD) است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی، در بخشی از مطالعه ای که به سلول درمانی سیستم عصبی مرکزی در بیماری ذخیره لیزوزومی(LSD) پرداخته است، دکتر لوئیجی نالدینی از انستیتو سن رافائل میلان با همکاری محققانی از دانشگاه پنسیلوانیا به انواع سلول های بنیادی که می توان برای درمان بیماری های عصبی استفاده کرد پرداخته اند.

آنها در این مطالعه آخرین دستاوردها و پژوهش ها در زمینه مهندسی سلول های بنیادی عصبی و انتقال آنها به سیستم عصبی مرکزی برای بهینه کردن ظرفیت درمانی آن ها در مغز افراد مبتلا به LSD را مورد بحث قرار داده اند.

سلول درمانی بیماری ذخیره لیزوزمی، با تاثیر روی قلب و آشکار شدن علایم بهبود موجب این شده است که این تصور که این بیماری لاعلاج است تا حدی منتفی شود.

این محققان معتقدند که مطالعات جانوری روی موش و رت نشان داده است که تزریق مستقیم سلول های بنیادی می تواند برخی از علایم این بیماری لاعلاج که با استفاده از آنزیم درمانی معالجه نمی شد، را معکوس کند.

بکار بردن سلول درمانی های بکار رفته در مدل های جانوری این بیماری برای درمان بیماری های انسانی با چالش هایی مواجه است.