سرویس مکالمه روی اینترنت بی سیم (وای فای) برای زائران اربعین حسینی توسط اپراتور ایرانسل فراهم می شود.

به گزارش مرورنیوز، سرویس مکالمه روی وای فای (VO Wifi) یکی از سرویس های اپراتور ایرانسل است که امروز در حضور وزیر ارتباطات رونمایی شد.

بر اساس خدماتی که از طریق این سرویس قابل دریافت است، هر مشترک می تواند از طریق اینترنت وای فای به هر مقصدی که بخواهد تماس برقرار کند.

در این سرویس، مشترک امکان این را دارد که حتی در کشورهای خارجی طرف رومینگ نیز با ایران و یا سایر نقاط دنیا تماس برقرار کند.

بر این اساس، مقرر شد از آنجا که سرویس مکالمه روی وای فای نیاز به شارژ مکالمه و نیز هزینه رومینگ ندارد، از این سرویس برای بهره برداری زائران در ایام اربعین حسینی سال ۹۵ استفاده شود.

قرار است این سرویس در مسیرهایی که زوار به سمت مرزهای مهران، شلمچه و چذابه در حرکت هستند و نیز در کشور عراق از این سرویس استفاده شود. در همین حال، ایرانسل وعده داد که این مسیرها را به سرویس های نسل سوم و چهارم موبایل ارتقا دهد.

علاوه بر سرویس مکالمه روی وای فای، سرویس مکالمه روی نسل چهار تلفن همراه که امکان مکالمه با کیفیتHD و بدون نیاز به نصب اپلیکیشن را برای مشترک فراهم می کند، رونمایی شد. در همین حال، نسل LTE پیشرفته (۴G+) در ۱۶ شهر و رونمایی از سیم کارت NFC به عنوان بستر ارائه خدمات پرداخت خورد بر روی شبکه شتاب از دیگر سرویس هایی بود که در این مراسم به بهره برداری رسید.

اپراتور ایرانسل با حضور وزیر ارتباطات و معاونان وزیر، نسل چهار شبکه ارتباطات ثابت را در تمام استان های کشور رونمایی کرد. در همین حال، همزمان با هفته دفاع مقدس ۱۴ هزار و پانصدمین سایت تلفن همراه در شلمچه با کلیک معاون وزیر ارتباطات روشن شد.

تست فناوری نسل پنجم موبایل و رونمایی از سیم کارتهای کودک، گردشگری و سیم کارت چند شماره ای از دیگر سرویس هایی بود که رونمایی شد.