دومین پاویون ملی محصولات های‌تک ایران در نمایشگاه مدیکا با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اواخر آبان ماه سال جاری در شهر دوسلدورف آلمان برپا می شود.

به گزارش مرور نیوز، حسن قاسمی، مدیرعامل یک شرکت کارگزار کریدور صادرات محصولات دانش بنیان و مجری پاویون ایران در نمایشگاه Medica۲۰۱۶ گفت: نمایشگاه مدیکا بزرگترین رویداد نمایشگاهی جهان در حوزه تجهیزات پزشکی و بهداشتی است که هر ساله تعداد زیادی از متخصصان و فعالان این حوزه از سرتاسر جهان را گرد هم می‌آورد تا آخرین دستاوردها و نوآوری‌های خود را در حوزه تجهیزات پزشکی به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با حضور بیش از ۵۰۰۰ غرفه‌دار از ۲۴ تا ۲۷ آبان ماه در دوسلدورف آلمان برپا می‌شود، افزود: سال گذشته پاویون ایران با حدود ۱۰ شرکت برتر این حوزه در فضایی در حدود ۱۱۴ متر برپا شد ولی امسال با توجه به درخواست های متعدد شرکت های دانش بنیان این حوزه به افزایش فضای نمایشگاهی و نیز افزایش ظرفیت حمایت معاونت علمی، فضای ۱۴۴ متری به پاویون ایران اختصاص داده شد و ۱۲ شرکت در این نمایشگاه حاضر خواهند بود.

قاسمی عنوان کرد: تمامی شرکت های حاضر در پاویون از طریق کریدور صادرات و پس از ارزیابی میزان آمادگی صورت گرفته انتخاب شده اند.

وی تاکید کرد: همانند سال گذشته ۷۰ درصد هزینه‌های اجاره غرفه، غرفه‌سازی و حمل و نقل شرکت‌ها در این نمایشگاه توسط کریدور صادرات پرداخت شده و شرکت ها تنها ۳۰درصد از هزینه‌های مذکور را پرداخت می‌ کنند.

قاسمی افزود: از این ۱۲ شرکت، ۸ شرکت غرفه‌داران پاویون ایران در نمایشگاه سال گذشته بوده‌اند و ۴ شرکت نیز برای اولین بار در پاویون ایران حاضر می‌شوند. در جریان برگزاری این نمایشگاه، به شرکت‌ها در دفعات متعددی نحوه حضور و استفاده از ابزارهای نمایشگاه جهت توسعه ارتباطات و تنظیم جلسات آموزش داده می‌شود.