مدیرکل دفتر امور نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش مرور نیوز، روح الله رحمانی که سابقه مدیریت در شرکتهای بین المللی مایکروسافت و آمازون را در کارنامه دارد پس از حدود ۲ ماه فعالیت در وزارت ارتباطات، از سمت خود کناره گیری کرد.

روح الله رحمانی، متولد و بزرگ شده کشور آمریکا است و مدرک دکترای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را از دانشگاه واشنگتن سنت لوییس دارد. وی سابقه مدیریت در شرکتهای مایکروسافت و آمازون را در کارنامه فعالیت خود دارد و هم اکنون استادیار دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران است.

گفته شده است که استعفای وی به دلیل موضوع دوتابعیتی بودن بوده است چرا که براساس قانون مدیریت خدمات کشوری افراد دو تابعیتی یعنی کسانی که اضافه بر تابعیت ایران، تابعیت دیگری را دریافت کرده‌اند، نمی‌توانند وزیر، معاون وزیر، نماینده مجلس و مدیرکل باشند و حق تصدی این مسئولیت‌ها را ندارند.

محمدرضا فرنقی زاد سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره گفت: نامه استعفای دکتر رحمانی حدود ۲ هفته گذشته به وزیر ارتباطات ارائه شد و مورد تایید نیز قرار گرفته است.

وی در مورد دلایل این استعفا و تایید موضوع دوتابعیتی بودن برای این تصمیم، اظهار بی اطلاعی کرد.

روح الله رحمانی با توجه به تجربیاتی که در شرکتهای مهمی چون مایکروسافت و آمازون داشت با هدف برنامه‌ریزی و کمک به ساماندهی امور ایجاد و توسعه کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه نظام نوآوری بخشی ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق تعامل و همکاری با دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، به سمت مدیرکل دفتر امور نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات منصوب شده بود.