وزیران علوم تایلند و ترکیه در دیدار با محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان از علاقه مندی کشورشان برای توسعه همکاری های علمی با ایران خبر دادند.

به گزارش مرورنیوز، در این دیدارها که عصر یکشنبه (به وقت محلی) و در حاشیه اجلاس وزیران سیزدهمین مجمع جهانی علم و فناوری در شهر کیوتو ژاپن برگزار شد وزیران علوم ترکیه و تایلند اعلام کردند که مراکز علمی این کشور آماده اجرای طرح های مشترک با ایران هستند.
«فاروق اوزلو» وزیر علوم، صنعت و فناوری ترکیه و «پیچت دورن کاوروج» وزیر علوم تایلند در سخنان خود اظهار داشتند که این همکاری ها می تواند در حوزه های مختلف از جمله، برگزاری همایش ها و نشست های مشترک علمی، تحقیقاتی، همکاری های دانشگاهی و تبادل استاد و دانشجو صورت پذیرد.
وزیر علوم تایلند همچنین اعلام کرد که ایران و تایلند در گذشته همکاری های زیادی در زمینه علم و فناوری داشته اند و این همکاری ها می تواند بار دیگر شکل گسترده تری به خود بگیرد.
آموزش نگهداری سلول های بنیادین و یادگیری توام با آموزش از جمله خواسته های «پیچت دورن کاوروج» بود.
«محمد فرهادی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز از آمادگی کشورمان برای اجرای طرح های مشترک علمی خبر داد و یادآور شد که مراکز علمی و دانشگاهی ایران آماده همکاری با نهادهای علمی ترکیه و تایلند هستند.
«فاروق اوزلو» وزیر علوم، صنعت و فناوری ترکیه نیز ضمن تشکر از آمادگی کشورمان برای همکاری های دوجانبه گفت که کشور متبوعش آمادگی دارد در زمینه فناوری های نوین با ایران همکاری داشته باشد.
گفتنی است، «تسو روهو» (Tsu roho) وزیر مشاور در امور علم و فناوری کابینه ژاپن نیز پیش از ظهر امروز با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان دیدار کرد.
طرفین در این دیدار با اشاره به حضور حدود 200 دانشجوی ایرانی در ژاپن و 19 دانشجوی ژاپنی در ایران اعلام کردند که این میزان قابل توجه نیست و باید افزایش یابد.
فرهادی و هیات همراه شب گذشته (شنبه) به منظور شرکت در سیزدهمین مجمع جهانی علم و فناوری وارد شهر کیوتو در کشور ژاپن شدند.