با برگزاری مراسمی در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از سه محصول فناورانه رونمایی شد.

به گزارش مرورنیوز، با برگزاری مراسمی در پارک علم و فناوری تهران با حضور دکتر احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، دکتری نیلی رییس دانشگاه تهران و دکتر صدیق رئیس پارک علم و فناوری تهران از سه محصول فناورانه رونمایی شد.

دستگاه بارگیری پست‌های توزیع از جمله طرح‌های رونمایی شده در این مراسم است. این دستگاه به منظور بارگیری آنلاین پست‌های توزیع طراحی شده و قادر است مقادیر ولتاژ، جریان و ضریب توان تمامی فیدرهای موجود در پست و نیز خطاهای شبکه را ثبت و از طریق جی‌.پی‌.آر.اس ارسال کند. نرم‌افزار تحت وب این سیستم به منظور جمع‌آوری اطلاعات و نیز مدیریت دستگاه‌های نصب شده، طراحی شده و قادر است به صورت آنلاین با دستگاه‌ها ارتباط برقرار کند.

اندازه‌گیری و ثبت ولتاژ، جریان و ضریب توان تمام فیدرها، اندازه‌گیری جریان نول برای هر فیدر به صورت جداگانه، امکان ثبت لود پروفایل به صورت مقدار متوسط، ماکسیمم، مینیمم برای هر پارامتر، امکان ثبت خطاهای شبکه، قابلیت تنظیم پارامترهای مورد نیاز دستگاه از راه دور و امکان تغییر برنامه دستگاه از راه دور از جمله مزایای این دستگاه به شمار می‌رود.

در این مراسم همچنین از دستگاه سامانه رمزنگاری شده بازخوانی اطلاعات افراد رونمایی شد.

یکی از چالش‌های موجود در حوزه سلامت، استفاده از تکنولوژی‌های لود است که در این راستا محققان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران موفق به طراحی و ساخت محصولی دانش‌محور در این حوزه شدند که با آن می‌توان اطلاعات کامل دستگاه را با استفاده از فناوری‌های نوین که درون چیپ‌های ان‌.اف‌.سی تعبیه شده است، ذخیره، ثبت و بازخوانی کرد.

این سامانه هوشمند برای کنترل و رصد بیماری‌های اپیدمیک در کشور، کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان در شرایط بحرانی، رهگیری اطلاعات سلامت زوار در سازمان حج و زیارت و مراکز درمانی و بیمارستانی برای کنترل سلامت بیمار قابل بهره‌برداری است. این سامانه هوشمند با استفاده از تمام تجهیزات الکتریکی هوشمند با سیستم‌عامل‌های مختلف قابل کنترل است.

ثبت تجهیزات پزشکان، تهیه پروفایل کامل بیمار، ارائه گزارش روند بیماری و کنترل کامل دستگاه از طریق تلفن‌های همراه و تبلت از جمله مزایای این دستگاه به شمار می‌رود.

سیمیلاتور آموزشی نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، سومین دستاورد رونمایی شده در پارک علم و فناوری تهران بوده است. این سامانه یک شبیه‌ساز آموزشی است که برای آموزش تجهیزات نیروگاه‌های سیکل ترکیبی به کار برده می‌شود.