رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: با افزایش سطح آگاهی و دانش افراد ظرفیت‌های بالقوه در کشور شکوفا شده و کیفیت سطح زندگی مردم ارتقا پیدا می‌کند؛ البته در این میان توجه مسوولان نقش مهمی در پیشبرد برنامه‌ها خواهد داشت.

به گزارش مرورنیوز، دکتر نصرت‌الله ضرغام در پنجمین جلسه کمیته مردمی‌سازی علم صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مردمی سازی علم در سطح جامعه را یکی از برنامه‌های صندوق دانست و اظهار کرد: این برنامه با استفاده از تجربیات سایر کشورها، مطالعه روش‌ها و دستاوردهای آنها، طرح مطالعاتی بررسی تطبیقی سایر ملل، مطالعه سوابق و تجربیات داخلی موجود همچنین ارتباط با سازمان‌های داخلی درگیر با این موضوع آغاز شده است. در این راستا تعاملاتی با سازمان‌ها و چندین وزارتخانه ایجاده شده است تا ضمن بهره‌گیری از ایده‌های مختلف و روشن شدن اهداف این برنامه بتوان با کمک تمامی بخش‌ها با اثربخشی بیشتری در این عرصه حرکت کرد.

ضرغام ادامه داد: شناسایی مخاطبان، نیازسنجی آموزشی و تدوین برنامه‌های آموزشی اقشار مختلف جامعه قدم بعدی ما خواهد بود و پس از آن عملیاتی شدن برنامه‌های مدون در راستای مردمی‌سازی دانش انجام خواهد شد.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران به مشکلات ایجاد شده ناشی از تکیه به اقتصاد نفتی به تبع فرهنگ نفتی اشاره کرد و گفت: با افزایش سطح آگاهی و دانش افراد ظرفیت‌های بالقوه در کشور بالفعل شده و کیفیت سطح زندگی مردم ارتقاء پیدا می‌کند؛ البته در این میان توجه مسوولان نقش مهمی در پیشبرد برنامه‌ها خواهد داشت.

در ادامه این جلسه، ضمن استقبال حاضرین و حتی سازمان‌های مردم‌نهاد از پروژه مردمی‌سازی علم، بحث و تبادل نظر در مورد موضوع انجام شد.