ائمه جمعه اهل تسنن آذربایجان غربی در خطبه‌های نماز این هفته با تبیین جنایات آمریکا در صده اخیر به بررسی کارهای به ظاهر حقوق بشری آمریکا در برخی کشورهای جهان پرداخته و ضمن تقبیح عوام‌فریبی این کشور به برشماری بدعهدی آمریکا در سالهای اخیر پرداختند.

به گزارش مرورنیوز از آذربایجان غربی، امام جمعه پیرانشهر در خطبه‌های این هفته نماز با اشاره به مضرّات شراب خواری در جامعه اظهار داشت: براساس آیات و روایات اسلامی، یک فرد مؤمن و مسلمان باید از شراب که به عنوان ام الخبائث معرفی شده اجتناب کرده و از گناه و معصیت دوری کند.

ماموستا مصطفی محمودی گفت: پیش از ظهور دین مبین اسلام، خرید و فروش و مصرف شراب در بین مردم رواج فراوانی داشت اما پس از نزول اسلام، خداوند متعال در آیه 67 سوره مبارکه نحل فرمود من برای شما از میوه‌های خرما و انگور در کره زمین آفریده‌ام که از آنها استفاده کنید.

وی تصریح کرد: در قرآن کریم آمده است که اگر مسکراتی از این میوه‌های بهشتی تهیه شود حرام و گناه بوده و باید از آن اجتناب کرد.

محمودی با اشاره به سایر آیات قرآن در رابطه با مضرات شرابخواری افزود: در این کتاب آسمانی شراب را آسیبی برای روح و جسم آدمی برشمرده و استفاده از آن را گناهی بزرگ برشمرده است.

به گفته امام جمعه پیرانشهر براساس روایات اسلامی، شراب آدمی را از ذکر و یاد خدا غافل می‌کند و پیامبر (ص) نیز فرمودند باید به فرد شرابخوار تا سه مرتبه نخست شلاق زد و اگر این عمل شنیع را دوباره تکرار کرد سخت تر مجازات کرد.

آمریکا هیچ گاه به پیمان و عهد خود وفا نمی‌کند

امام جمعه بوکان نیز در خطبه‌های امروز با بیان این که اسلام پیوند محکمی را میان مسلمین برقرار کرده است، اظهار داشت: اسلام رشته‌ای است که همه مسلمین را به هم متصل کرده و پیوند محکم‌تری به نام ایمان این رشته اتصال را محکم کرده است.

ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده با اشاره به جنایت‌های آمریکا در یک صد سال اخیر بیان کرد: آمریکای جنایتکار به اسم بشریت و دفاع از حقوق آن جنایت‌های بزرگی را مرتکب شده اما اعتبار خود را در میان جهانیان و به ویژه مسلمین از دست داده است و مسلمین به دولتمردان این کشور اعتمادی ندارند.

خلیفه زاده افزود: رفتار و منش آمریکا با اسلام و مسلمین در تضاد است و بر همین اساس هیچ وقت به پیمان و عهد خود وفا نمی‌کند و تاریخ هم این را ثابت کرده است.

امام جمعه بوکان تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید با هم دیگر پیوند محکمی داشته باشند و اسلام را حفظ کنند و از همه مهتر ما در داخل کشور باید مطیع رهبر باشیم و فریب استکبار را نخوریم تا دشمن بر ما ظفر نیابد.

شیطنت‌های استکبار جهانی در مقابل ایران تمامی ندارد

امام جمعه مهاباد نیز امروز در خطبه‌های نماز  با اشاره به اهمیت روز 13 آبان اظهار داشت: 13 آبان یکی از روزهای به یادماندنی است و روزی است که بار دیگر آمریکای جنایتکار و صهیونیست شکست سختی خوردند و جاسوس خانه آمریکا به دست توانمند دانشجویان پیرو خط امام تسخیر شد و این صلابت استکبار جهانی را برهم ریخت.

ماموستا قادر سهرابی تصریح کرد: خداوند متعال می‌فرماید یادآوری کنید مردم را به روزهای خدا، منظور همان روزهایی است که اتفاقات بزرگی روی داده است و روز 13 آبان یکی از آن روزهایی است که اتفاق تاریخی و بزرگی در کشور به وقوع پیوست.

وی بیان کرد: استکبار جهانی در تمامی موارد وارد صحنه می‌شدند و زیر پای ایرانیان و انقلابیون را خالی می‌کردند تا انقلاب با شکست مواجه شود که به یاری خداوند ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی در مقابل همه توطئه‌ها و همه شیطنت‌های استکبار جهانی فائق آمد و با پشت سر گذاشتن  و مقاومت کردن در دوران دفاع مقدس و تحریم‌های ظالمانه و مستمر به پیروزی دست یافت.

امام جمعه مهاباد گفت: در برجام نیز آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد در حالی که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که برای آمریکا هیچ جای اطمینان و اعتمادی نیست.