مدیر جهادکشاورزی تنکابن از تولید 342 تن عسل در شش ماهه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: با صاحبان زنبورستان های بدون مجوز در این شهرستان برخورد قانونی می شود.

به گزارش مرورنیوز، عقیل استادی گفت: شهرستان تنکابن به دلیل داشتن موقعیت ممتاز برای زنبورداری همه ساله میزبان زنبورداران استان های اردبیل، تهران، گیلان و شرق مازندران برای تولید عسل است.
وی گفت: تمامی زنبورداران مهاجر باید با گواهی بهداشتی وارد منطقه شوند و برای جلوگیری از انتقال بیماری نیز بازرسی روزانه از زنبورستان انجام می گیرد و در صورت نداشتن گواهی بهداشتی با صاحبان این زنبورستان ها برخورد قانونی می شود.
مدیر جهادکشاورزی تنکابن خاطرنشان کرد: امسال 342 تن عسل از 460 واحد زنبورداری با 33 هزار و 788 کندو زنبور عسل در تنکابن تولید شده است.
به گفته وی، در سال گذشته بیش از 404 تن عسل با ارزش اقتصادی بالغ بر 10 میلیارد ریال در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شد. 
بر اساس آمارهای رسمی استان مازندران به لحاظ تعداد زنبور رتبه چهارم ، تعداد کندو رتبه پنجم و میزان تولید عسل رتبه ششم کشور را دارد. 
مدیر جهاد کشاورزی تنکابن تصریح کرد: تنوع فلور گیاهی شهد زا در مناطق مختلف مازندران و اختلاف ارتفاع سبب شده تا این گیاهان با فاصله زمانی مطلوبی از یکدیگر شروع به گلدهی کنند به طوری که اغلب زنبورداران با آگاهی و تجربه لازم در این زمینه ، با کوچ زنبورستان ها به مناطق مختلف دشتی، جنگلی و کوهستانی بهره برداری به هنگام و خوبی دارند که منجر به تولید انواع مختلف عسل در سطح استان می شود. 
به گفته استادی، وجود زنبور عسل نیز سبب افزایش تولید محصولات کشاورزی، باغی و تولید علوفه در کشتزارها و مراتع و افزایش پوشش در عرصه های جنگلی می شود. 
نخستین جشنواره عسل طبیعی مازندران سال گذشته با هدف عرضه مستقیم انواع عسل طبیعی، معرفی و عرضه سایر محصولات و فرآورده های زنبور عسل، ترویج فرهنگ سلامت غذایی و ترویج فرهنگ اشتغال و کارآفرینی در شهرستان بابلسر برگزار شد. 
شهرستان 162 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است. 

منبع: ایرنا