کلینیک فوق تخصصی مغز و شناخت به همت پژوهشکده علوم شناختی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران امروز شنبه یکم آبان فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش مرورنیوز، دکتر پیمان حسنی ابهریان رئیس این مرکز اظهار کرد: در حال حاضر فاز نخست کلینیک مغز و شناخت راه اندازی شده است و در این مرحله در دو حوزه توانمندسازی شناختی و ارائه خدمات توانبخشی شناختی در کنار سایر خدمات توانبخشی به کودکان و بزرگسالان خدمات ارائه می شود.

وی افزود: ارائه خدمات روانسنجی و روانشناختی، توانسنجی و توانبخشی شناختی، مغز و اعصاب و اعصاب و روان مهمترین برنامه های کاری این مرکز است.

به گفته ابهریان، حوزه های اصلی ارائه خدمات در این مرکز تقویت توجه و تمرکز، حافظه و اختلالات کهولت، تصمیم گیری و عملکردهای اجرایی شناختی، مدیریت هیجان، استفاده از تکنولوژی حقیقت مجازی (ویرچولال رئالیتی) در توانبخشی شناختی و سایر اختلالات مرتبط با آن و رفتار های اعتیادی است. 

وی افزود: همچنین در حوزه های توانبخشی شناختی بیش فعالی-نقص توجه و اختلالات یادگیری، توانبخشی شناختی در بیماران طیف اوتیسم، توانبخشی شناختی در استروک (سکته های مغزی) و آسیب های مغزی، توانبخشی شناختی در بیماری ام اس و همچنین خدمات روانسنجی و روانشناختی، نورولوژی، اعصاب و روان، نوروسیکولوژی و الکتروفیزیولوژی، آینده پژوهی و توانمندسازی نخبگان به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می شود. 

ابهریان اظهار کرد: کلینیک مغز و شناخت، با همکاری و نظارت مستقیم اساتید برجسته این حوزه از دانشگاه های معتبر تهران به ویژه دانشگاه علوم پزشکی ایران و پژوهشکده علوم شناختی، راهبری و هدایت می شود.