معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: با شهرداری ها درحال مذاکره هستیم تا شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری از معافیت عوارض شهرداری برخودار شوند.

به گزارش مرور نیوز، وحید احمدی گفت: توافقی با شهرداری ها صورت گرفته تا شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری از پرداخت عوارض شهرداری معاف شوند اما همچنان برخی از پارک ها و شرکت ها با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: مواردی که پارک ها و شرکت های دانش بنیان با مشکل مواجه هستند درحال پیگیری است و به صورت موردی دنبال می شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد: درحال حاضر معافیت پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان از پرداخت عوارض شهرداری به صورت یک صراحت قانونی نیست اما توافقی است که ایجاد شده است.

ارسال لایحه کاهش مالیات قراردادهای پژوهشی به مجلس

احمدی با اشاره به تدوین لایحه ای در دولت مبنی بر کاهش میزان مالیات بر قراردادهای پژوهشی در دولت گفت: این لایحه تنظیم شده و برای بررسی به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

وی عنوان کرد: موضوع کاهش مالیات بر قراردادهای پژوهشی از طریق شورای عتف و وزارت علوم پیگیری شده و امیدواریم که به زودی در مجلس بررسی شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: در این لایحه پیشنهاد شده است تا مالیات بر طرح های پژوهشی به ۵ درصد کاهش یابد چراکه در قانون مالیاتی قبلی این رقم بین ۱۰ تا ۲۰ درصد اعلام شده بود.