نخستین کنگره بین المللی جراحی عروق مغز و نخاع همزمان با بیست و چهارمین کنگره میان دوره ای مغز و جراحی اعصاب با حضور 300 نفر از متخصصان این حوزه از داخل و خارج کشور روز سه شنبه در مشهد آغاز شد.

به گزارش مرور نیوز، دبیر علمی این کنگره در حاشیه آغاز مراسم  گفت: در این کنگره 15 نفر از متخصصان برجسته مغز و اعصاب از کشورهای آلمان، اتریش، ایتالیا، فرانسه و آمریکا حضور دارند. 

دکتر سمیرا ذبیحیان افزود: دکتر 'رابرت اسپسلر' یکی از بزرگترین جراحان عروق مغز جهان که بیشترین عمل جراحی بیماری آنوریسم مغزی در دنیا را به خود اختصاص داده از مهمانان ویژه این کنگره است. 

وی بیان کرد: در این این کنگره سه روزه 150 مقاله در قالب سخنرانی و پوستر در محورهای جراحی عروق مغز، قاعده جمجمه و جراحی ستون فقرات ارائه می شود. 

وی خاطرنشان کرد: در طول برگزاری این کنگره چهار کارگاه آموزشی با محورهای جراحی عروق مغزی اندوسکولار (داخل عروقی)، دیسک آندوسکوپی و تصویر برداری ضایعات عروقی برپا خواهد شد. 

این پزشک متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: در این کنگره شایعترین بیماریهای مغزی شامل ضایعات عروقی مغز مانند آنوریسم ها، ارتباطات غیر طبیعی شریانی و وریدی و سکته های مغزی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. 

وی با بیان اینکه مشهد یکی از پیشگامان جراحی عروق مغز در ایران به شمار می رود، افزود: بیماران نیازمند جراحی عروق مغز و نخاع از نقاط مختلف کشور به مشهد ارجاع داده می شوند. 

در نخستین کنگره بین المللی جراحی عروق مغز و نخاع همزمان با بیست و چهارمین کنگره میان دوره ای مغز و جراحی اعصاب متخصصان این حوزه از داخل و خارج کشور در رشته های جراحی مغز و اعصاب، داخلی اعصاب، اعصاب اطفال، گوش و حلق و بینی، علوم پایه اعصاب، روانپزشکی، نورو رادیولوژی، جراحی سر و گردن، غدد داخلی و پزشکان عمومی حضور دارند. 

این کنگره تا ششم آبان ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه دارد.