شکوفه یوسفی مربی و داور سابق وشوو که سالهاست در خارج از کشور فعالیت می کند می خواهد بعنوان ورزشکاردر مسابقات (ام ام ای) شرکت کند این در حالی است که خیلی از بانوان ورزشکار کشورمان همانند وی بخاطر محدودیت های فدراسیون ها ناچار هستند که به اسم ایران وبعنوان ورزشکار آزاد حضور داشته باشند.

یوسفی در این خصوص به خبرنگار مرور نیوز گفت: از 14 سالگی با وشوو شروع کردم. در حال حاضر مربی ژیمناستیک هم هستم،  جزو اولین مربیان و مدرسین  درجه یک وشوو و داور و مربی کیک بوکسینگ هم هستم. مدال طلای جهانی رشته تایچی را هم دارم.

این ورزشکار درباره برنامه های آینده اش گفت: خودم را آماده می کنم تا در مسابقات (ام ام ای) شرکت کنم. موتای  و جوجیتسو را زیر نظر مربیان برزیلی آموزش دیدم تا برای مسابقات آماده شوم. در خواست بازی برای تایلند، چین و روسیه را دارم اما هنوز تصمیم نگرفتم. ضمن اینکه خدیجه آزاد پور هم از شاگردان من بود.

وی در ادامه افزود: من سالها در ساختار وشوو بودم بعنوان داور ومربی و در آنجا فعالیت  می کردم. از این به بعد که نمی خواهم باشم، زیرا در ایران نیستم. ونمی خواهم باشم برای اینکه می خواهم مبارزه را ادامه دهم.

او درباره دلایل عدم حضورش در ایران گفت: من اگر در فدراسیون باشم مربی یا بازیکن و یا در نهایت بازیکن پرور می شوم. شرایط فدراسیون الان برایم فرق می کند به دلیل اینکه ورزش من میکس تمام هنر های رزمی است اما وشوو فقط وشوو است اما در (ام ام ای) اینگونه نیست!