نتایج تازه ترین نظرسنجی ها در آمریکا نشان می دهد در حالی که فقط یک ماه تا موعد انتخابات آمریکا باقی مانده است، «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات ها در نظرسنجی انجام شده در سطح ملی با کسب 10 درصد بیشتر ارا از «دونالد ترامپ» رقیب جمهوری خواهش پیشی گرفته است.

به گزارش مرورنیوز به نقل از پایگاه اینترنتی هیل (ارگان کنگره آمریکا)، نتایج نظرسنجی دانشگاه «فایرلیگ دیکینسون» آمریکا که روز چهارشنبه منتشر شد، گویای آن است که کلینتون با کسب 50 درصد از حمایت رای دهندگان احتمالی از ترامپ با 40 درصد آرا جلو افتاده است.

نتایج نظرسنجی ها همچنین نشان می دهد که حمایت از کلینتون در مقایسه با نامزدهای حزب سوم تقریبا تغییری نکرده است. کلینتون در رقابت های چهارگانه بین نامزدهای انتخابات با 45 درصد در مقایسه آرای 36 درصدی از ترامپ جلوتر است و این در حالیست که «گری جانسون» نامزد لیبرال ها 11 درصد و «جیل استین» نامزد حزب سبز فقط 3 درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

بیشتر پاسخ دهندگان همچنین گفته اند که در صورت امکان نامزدی سناتور «تیم کین» معاون کلینتون و «مایک پنس» فرماندار ایندیانا گزینه معاونت ترامپ، کین را به پنس ترجیح می دهند.

دانشگاه فایرلیگ دیکنسون که به عنوان یک دانشگاه خصوصی و غیر فرقه ای در سال 1942 کار خود را ایالت نیوجرسی کار خود را آغاز کرد، این نظرسنجی را از میان 788 نفر از رای دهندگان احتمالی و در بازه زمانی بین 28 سپتامبر تا 2 اکتبر (11-7 مهر) با ضریب خطای 4.4 درصد انجام داده است.

نظرسنجی رویترز و موسسه ایپسوس در روز چهارشنبه نشان داد که کلینتون در سطح ملی با حدود 6 درصد آرا از ترامپ جلوتر است.

نظرسنجی موسسه «ریل کلیر پولتیکز» اختلاف برتری کلینتون در مقایسه با ترامپ را در نظرسنجی های ملی حدود 4 درصد اعلام کرد.

نخستین مناظره بین دونامزد ریاست جمهوری 2016 آمریکا، 26سپتامبر (پنجم مهرماه) در دانشگاه «هافسترا» (Hofstra) واقع در «همپستید» ایالت نیویورک برگزارشد که نظرسنجی سی ان ان هیلاری کلینتون را درآن مناظره برنده اعلام کرد.

ترامپ و کلینتون دو مناظره دیگر تا قبل از انتخابات 18 آبان ماه (هشتم نوامبر) پیش رو دارند.