سومین جلسه از سلسله نشست‌های «از منافقین تا منتظری» با سخنرانی «محمدحسین صفارهرندی»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم، در مؤسسه طلوع حق، برگزار شد.

 به گزارش مرورنیوز، صفارهرندی در بخشی از این نشست، گفت: «آقای روحانی می‌گوید امام‌حسین(ع) شب عاشورا به ابن‌سعد گفت بیا مذاکره کنیم؛ این حرف، دعوت به هوای نفس است.» صفارهرندی در بخش دیگری از این نشست به تبیین ماهیت حلقه انحراف که مسیر دولت نهم را تغییر داد، پرداخت و ناگفته‌هایی از این ماجرا را بازگو کرد. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره هدف از هدایت آقای منتظری از سوی منافقین و چگونگی آن گفت: «منافقین، آقای منتظری را وسیله‌ای کردند که امام(ره) را آزار بدهند، البته جریان نفاق نیز از سوی شیاطین بزرگ‌تر از خودش هدایت می‌شد. آقای منتظری به میزان قابل‌توجهی از طرف مهدی هاشمی هدایت می‌شد و منافقین از طریق وی روی آقای منتظری اثر می‌گذاشتند. هاشمی، با اینکه خودش مواضع تندی نسبت به نظام دارد اما اعلام موضع نمی‌کند.»

او درباره دفتر آقای منتظری گفت: «اولا استفاده از واژه «بیت» برای آقای منتظری الان موضوعیت ندارد، چون ایشان فوت کرده‌اند، ثانیا معلوم است دفتر ایشان باب فاسدی است؛ زیرا مطالبش ابتدا از بی‌بی‌سی پخش می‌شود و حتی استفتائات آقای منتظری را رادیو اسرائیل پخش می‌کند!».
صفارهرندی درباره فایل صوتی که اخیرا منتشر شده بود، گفت: «این فایل صوتی آقای منتظری که اخیرا پخش شد، از قبل در اختیار دفتر ایشان نبوده است و دستیابی مجدد به آن، الان اتفاق افتاده است؛ بنابراین عناصر فاسد درون نظام، این اطلاعات را به دست آنان رسانده‌اند».
وی درباره قدرت ایران در منطقه گفت: این خط مقاومت در غرب آسیا، در طول تاریخ، بی‌سابقه است و دروغ می‌گویند که این هلال شیعی است؛ زیرا ما در این هلال، اهل سنت را نیز داریم. محور این هلال، ایران است و این نشان‌دهنده اقتدار ماست که آمریکا را به موضعی کشانده‌ایم که می‌توانیم در آینده از عربستان امتیازات بزرگ بگیریم.