نماینده مردم کاشان در مجلس با اشاره به بی نتیجه بودن تذکرهای قبلی نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش برای حل مشکلات فرهنگیان گفت: امضاکنندگان طرح استیضاح امیدوارند با این روش این وزارت خانه دست به اصلاحات بزند.

سید جواد ساداتی نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات، در مورد درخواست برخی از نمایندگان برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار مرور نیوز گفت: نمایندگانی که درخواست استیضاح فانی را دارند، نگاه شخصی به این قضیه ندارند و صرفا هدفشان اصلاح وزارت خانه است.

وی ادامه داد: تا پیش از این نمایندگان برای رفع مشکلاتی که در وزارت آموزش و پرورش بوده است از طریق تذکر اقداماتی انجام داده‌اند اما به دلیل مرتفع نشدن موضوعات درخواست استیضاح کرده‌اند، شاید از این روش معضلات حل و فصل شود.

نماینده مردم کاشان در مجلس عمده‌ترین مساله ای که باعث پیش کشیده شدن طرح استیضاح فانی شده است را بحث صندوق ذخیره فرهنگیان برشمرد و تصریح کرد: بیش از 900 هزار نفر از فرهنگیان در طول سالیان گذشته برای آینده خود در این صندوق سرمایه‌گذاری کردند اما اخباری که در مورد صندوق و شرکت‌های وابسته به آن منتشر می‌شود نگران کننده است. موضوع دیگر بحث معیشت فرهنگیان و همچنین عدم نشاط مدیریتی در وزارت خانه مذکور است.

ساداتی نژاد در پایان خاطر نشان کرد که سرنوشت اجرایی شدن طرح استیضاح به تدابیری منوط است که وزارت آموزش و پرورش برای رفع مشکلات تا اوایل هفته آینده و تشکیل جلسه مجلس خواهد سنجید.