رسانه های میانمار روز چهارشنبه نوشتند، در درگیری های بین افراد مسلح و سربازان دولتی در استان راخین، 12 نفر کشته شدند.

به گزارش مرورنیوز،  نوشته روزنامه بیزنس استاندارد، در حمله روز سه شنبه صدها قمه و شمشیر بدست به سربازان دولتی در روستای پیونگپیت، چهار سرباز و یکی از حمله کنندگان کشته شدند. 

روزنامه گلوبال نیو لایت آو میانمار نیز از درگیری افراد مسلح با سربازان در تانگ پینگ نگر خبر داد و افزود، پس از پایان این درگیری، سربازان 7 جسد پیدا کردند. 

میانمار (برمه) کشوری است که به نظر می رسد اقلیت ها در آن روی آرامش نمی بینند. شرایط مسلمانان استان راخین در غرب میانمار بحرانی است و بوداییان تندرو مسلمانان را هدف قرار می دهند.

دولت میانمار تلاش دارد مسلمانان کشور را تحت عنوان بنگالی ثبت نام کند و افرادی که تحت عنوان روهینگیا در این کشور زندگی می کنند را مهاجران غیرقانونی می داند.

از سوی دیگر مسلمانان نیز از این ترس دارند که پذیرش هویت بنگالی، آنها را از حقوق خود محروم کند و این امر باعث ترس از پذیرش این عنوان شده است.

مسلمانان استان راخین که از آنان به عنوان روهینگیا یاد می شود از اوایل سال 2012 هدف حملات وحشیانه بوداییان تندرو قرار گرفتند که در این حملات، دستکم 650 نفر کشته و صدها هزار نفر دیگر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.

شرایط نابسامان استان راخین از سال 2012 تاکنون باعث شده که مسلمانان میانماری برای نجات جان خود به کشورهای اطراف از جمله تایلند و مالزی سفر کنند.

تازه ترین گزارش ها نشان می دهد که حدود 150 هزار میانماری به عنوان پناهجو در مالزی به سر می برند.