سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه حمله به مردم عزادار در شهرهای کابل و بلخ افغانستان را به شدت محکوم کرد و گفت: این اقدامات جنایتکارانه نشان دهنده کینه تمام نشدنی تروریست ها و حامیان آنها از وحدت امت اسلامی است.

به گزارش مرورنیوز، بهرام قاسمی ضمن ابراز همدردی با مردم و دولت افغانستان و بازماندگان قربانیان این حوادث غمبار تروریستی، افزود: کشتار افراد بیگناه عزادار در افغانستان نشان دهنده بغض و کینه تمام ناشدنی تروریست ها و حامیان آنها از وحدت امت اسلامی است که این گونه دست به جنایت زده و ترورهای هدفمند را رقم می زنند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بار دیگر مسوولیت همه نقش آفرینان منطقه ای و بین المللی نسبت به مقابله جدی و واقعی با پدیده خطرناک تروریسم را مورد تاکید قرار داد.
مهاجمان مسلح شامگاه سه شنبه به جمعیت عزادار مستقر در زیارتگاه «سخی» در غرب کابل حمله کردند و با ماموران پلیس نیز درگیر شدند که این درگیری پس از گذشت 2 ساعت و کشته شدن 14 تن از جمله یک فرمانده پلیس و ده ها زخمی به پایان رسید.
هنوز گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است اما پیشتر گروه های تروریستی داعش و القاعده شهروندان شیعه افغان را تهدید به حمله کرده بودند.