شانزر می‌گوید: این حملات چالش مستقیمی برای ارتش آمریکا هستند و می‌توانند در صورتی که نیروهای آمریکایی پاسخی مسلحانه به آن ندهند، تکرار شوند.

به گزارش مرورنیوز، همزمان با انتشار خبر حمله موشکی آمریکا به سه سایت راداری در سواحل دریای سرخ یمن که تحت کنترل نیروهای انصارالله است و پاسخ به موشک‌های پرتاب‌شده از مناطق تحت کنترل آن گروه به سمت ناوشکن میسن، رسانه‌های منتقد دولت اوباما اما از موضع اوباما در قبال بحران یمن انتقاد کرده‌اند.

برای مثال، سایت «بیزینس اینسایدر» با انتشار مطلبی تحت عنوان «به چالش‌کشیدن ایران، آخرین چیزی است که اوباما می‌خواهد» مدعی شده که تسلیخات انصارالله را تهران در اختیار آن گروه قرار داده تا ناوهای آمریکایی را هدف حمله قرار دهند.

این سایت مدعی شد: «یو اس اس میسن دو بار در طول هفته جاری از سوی انصارالله در یمن مورد حمله قرار گرفته است. میسن از موشک رهگیر اس ام -۳ استفاده کرده است؛ آن هم پس از نزدیک به دو دهه خدمت صلح‌آمیز در ناوگان نیروی دریایی امریکا. «جاناتان شانزر» کارشناس مسائل ایران و یمن در بنیاد دفاع از دموکراسی می‌گوید که به‌نظر او این اقدامات تحریک‌آمیز هستند؛ آن هم در یک آبراهه حیاتی چون تنگه باب المندب که یکی از شلوغ‌ترین آبراه‌ها در جهان و یکی از نقاط بسیار مهم ورودی به یمن است. او اشاره می‌کند بسته‌شدن این شاهراه و ایجاد بحران در آن می‌تواند وضعیت گرسنگی مردم یمن در طول ۱۸ ماه گذشته از زمان آغاز درگیری‌ها را تشدید کند و منجر به بروز یک فاجعه انسانی شود.

شانزر می‌گوید این حملات چالش مستقیمی برای ارتش آمریکا هستند و می‌توانند در صورتی که نیروهای امریکایی پاسخی مسلحانه به آن ندهند تکرار شوند. او می‌گوید: «عدم پاسخ ایالات متحده به چنین حملاتی احتمال تکرار آن را افزایش می‌دهد.»

این سایت اشاره می‌کند این در حالی است که این ناو یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های راداری را در جهان دارد. شانزر می‌گوید واقعیت آن است که عدم مقابله آمریکا با این حملات می‌تواند سبب شود تا این تصور در ایران و گروه‌های مورد حمایتش ایجاد شود که آمریکا از ‌مقابله با آنان می‌هراسد.

بیزینس اینسایدر با انتقاد از موضع اوباما می‌نویسد: «اوباما بارها و بارها نشان داده که حاضر به تعامل با ایران است. حتی پس از استفاده بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه از سلاح شیمیایی علیه مردم آن کشور از اقدام نظامی خودداری کرد تا مذاکرات هسته‌ای با ایران به هم نخورد. شانزر فکر می‌کند که بعید است اوباما بخواهد در مدت زمان کوتاه باقی مانده پاسخ نظامی درخوری را بدهد. شانزر می‌گوید: «واقعیت آن است آخرین چیزی که اوباما ممکن است بخواهد، به چالش‌کشیدن ایران است. او می‌داند که مقابله با انصارالله متحد ایران در یمن می‌تواند تنش میان تهران واشنگتن را افزایش دهد.»

در این میان سایت «دبکا فایل» نزدیک به نهادهای امنیتی اسرائیل نیز با انتشار گزارشی مدعی شده که پشت‌پرده حملات اخیر انصارالله به ناوهای آمریکایی ایران قرار دارد. این سایت در ادامه ادعای خود افزوده است: «موشک‌های سی -۸۰ ضدکشتی از سوی ایران به شورشیان انصارالله داده شده‌اند.»