جمعی از نمایندگان مجلس دهم در مورد وضعیت نرگس محمدی به رییس دستگاه قضا نامه نوشتند و تقاضای نقض حکم و رسیدگی مجدد این فعال سیاسی را مطرح کردند.

به گزارش مرورنیوز، متن این نامه که به امضای نمایندگانی همچون علیرضا محجوب، علی مطهری، پروانه مافی، سیده‌فاطمه ذوالقدر، ناهید تاج‌الدین،سیده‌حمیده زرآبادی، پروانه سلحشوری، احمد مازنی، هاجر چنارانی، علیرضا رحیمی، فاطمه سعیدی، طیبه‌سیاوشی و شاه‌عنایتی، محمود صادقی و ... رسیده، به شرح زیر است:

ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اینجانبان جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر حسب وظیفه نمایندگی خود نسبت به مردم غیور ایران به خصوص زنان این سرزمین که نیمی از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند لازم دانستیم نکاتی را در مورد حکم ۱۶ سال حبس خانم نرگس محمدی خدمت شما عرض کنیم.

زنان ایران بر حسب سنت و قوانین این کشور وظیفه سنگینی بر دوشن دارند، زنان این سرزمین هم در منزل وظیفه مادی و همسری بر عهده دارند و هم در خارج از منزل به عنوان عضوی از جامعه ایرانی وظیفه مشارکت در سرنوشت خود و کشور خود را دارند.

رییس محترم قوه قضائیه؛

نرگس محمدی به عنوان عضوی از جامعه زنان ایرانی سال‌هاست که در حوزه حقوق زنان این کشور فعالیت می‌کند و امروز به دلایلی که مستحضر هستید در زندان است.

حضرتعالی واقف هستید که نگاه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب نسبت به مقوله زنان از چه ژرفایی برخوردار است و حضرتشان بار‌ها بر مشارکت مردمی در عرصه فعالیت‌های اجتماعی و مدنی تأکید کرده‌اند و آن را راهی برای رسیدن به جامعه‌ای پویا، سلامت و آگاه معرفی کرده‌اند.

البته در این راه ممکن است فعالین حوزه زنان ناخواسته در دام اشتباه‌هایی قرار گیرند که خساراتی بر کشور وارد آورد.

بر اساس اخباری که در چند روز اخیر منتشر شده شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران حکم ۱۶ سال زندان دادگاه بدوی خانم نرگس محمدی را تایید کرده است. خانم محمدی پیش از این در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به پنج سال حبس، به اتهام»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس و در مورد اتهام «تشکیل و اداره گروهک غیرقانونی لگام» به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود. این حکم به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی صحیحاً صادر نشده و به صراحت ماده مذکور در صورت ارتکاب ۳ جرم تعزیری مرتکب باید جرم اشد (۱۰سال) محکوم شود.

لازم به ذکر است شرکت ایشان در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی و تشویق و دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات نشانه‌ای از دلسوزی ایشان برای کشور عزیزمان است. ایشان در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی در سال گذشته حتی از داخل زندان نیز در انتخابات شرکت کرد و مردم را به حضور در صحنه دعوت کرد.

از بعد فردی گزارش‌ها حاکی از آن است که خانم محمدی که هم اکنون دوران محکومیت خود را در زندان می‌گذراند مدت‌هاست از دیدار دو فرزند خود محروم بوده است. از سوی دیگر نرگس محمدی که ۴۴ سال سن دارد از بیماری‌های آمبولی ریه و فلج عضلانی رنج می‌برد و متأسفانه تاکنون اقدام موثری برای معالجه او صورت نگرفته است در حالیکه بار‌ها پزشکان بر لزوم بستری شدن ایشان تاکید کرده‌اند. بر اساس نظر پزشک معالج تکرار فلج عضلانی می‌تواند بیماری ایشان را نهادینه کرده و خطرناک باشد.

جناب آقای آملی لاریجانی؛

جنابعالی به عنوان رئیس قوه قضاییه واقف هستید که صدور احکامی اینچنینی برای منتقدان به نتیجه‌ای جر بالا بردن هزینه انتقادسالم نمی‌انجامد و موجب دوری منتقدان از کشور و حاکمیت خواهد شد و این امر باعث جمود و رکود جامعه و دری دگراندیشان و منتقدان از نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود.

لذا خواهشمندیم بر اساس رأفت اسلامی و با توجه به ایراد وارده در حکم صادره باستناد ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری نسبت به تقاضای نقض حکم و رسیدگی مجدد در شعبه همعرض دستور اقدام مقتضی صادر فرمایید.

در آخر جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای تقویت خانواده متواضعانه تقاضا دارند حضرتعالی به عنوان بالا‌ترین مقام قضایی کشور شخصاً به این پرونده ورود نموده و با اقدامی خیرخواهانه بار دیگر رأفت و عطوفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان دهید.

نرگس محمدی روزنامه‌نگار اصلاح طلب و نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر و همسر تقی رحمانی فعال سیاسی است که در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ۱۶ سال زندان محکوم شده است.