این سفر می‌تواند مورد استفاده تبلیغاتی قالیباف نیز قرار گرفته باشد؛ «او در انتخابات سال ۲۰۱۳ میلادی در ایران شکست خورد و رئیس‌جمهور نشد. او اکنون می‌تواند بگوید من را یک چهره تندرو قلمداد نکنید، من میانه‌رویی عملگرا هستم».

به گزارش مرورنیوز، «دنیس کودر» ماموریت آرامی را در ایران انجام داد و اکنون همگان متوجه سفر او به تهران شده‌اند. این تیتر نشریه «نشنال پست» است که به سفر مهم اخیر شهردار مونترال کانادا به ایران اشاره کرده است.

این نشریه با اشاره به این که گویا شهردار مونترال قصد نداشته سفرش به ایران چندان رسانه‌ای شود، می‌نویسد: «وب‌سایت دنیس کودر به طور منظم سفرهای او را به‌روزرسانی می‌کند. او در حال حاضر در حال انجام ماموریت یک هفته‌ای در امریکای جنوبی است. دو هفته پیش نیز برای شرکت در کنفرانس سه روزه شهرداران فرانسوی‌زبان به بیروت سفر کرد اما یکی از سفرهای اخیر او بر روی وب‌سایت‌اش اعلام نشده است: سفر ماه اکتبر به ایران برای دیدار با محمدباقر قالیباف شهردار تهران یکی از شخصیت‌های برجسته در نظام سیاسی جمهوری اسلامی. ایرانیان ساکن کانادا از طریق منابع خبری ایرانی این خبر را کسب کردند. 

جزئیات سفر و ماموریت بی‌سر و صدای شهردار مونترال در تهران و دیدار با قالیباف

این نشریه با اشاره به هیاهوی ایجاد شده درباره این سفر می‌نویسد: «برخی از ایرانیان مخالف ایران عصبانی هستند و می‌گویند که چرا شهردار مونترال به ایران سفر کرده است؟ آنان مدعی هستند که شهردار مونترال از جانب دولت کانادا نباید با مقام‌ها و نمایندگان دولت ایران دیدار می‌کرد». این نشریه در ادامه اشاره می‌کند که علیرغم جنجال‌ها در کانادا، کودر توافق‌نامه‌ای را با شهردار تهران امضا کرده است. 

این نشریه اشاره می‌کند که دیدار او با قالیباف خبر بزرگی در ایران محسوب شده است. در ادامه می‌افزاید: «قالیباف در این دیدار درباره همکاری قوی‌تر میان تهران و مونترال ابراز امیدورای کرد و گفت که امیدوار است این موضوع به گسترش همکاری در امور شهری و فرهنگی بیانجامد. این در حالیست که روابط دیپلماتیک کامادا با ایران هم‌چنان قطع است و کانادا سفارت خود در تهران را در سال ۲۰۱۲ میلادی به دلایل مختلف از حمله برنامه هسته‌ای ایران بست. در ماه ژوئن گذشته «استفان دیون» وزیر امور خارجه کانادا گفت که مذاکرات رسمی میان مقام‌های دو کشور درباره از سرگیری روابط اٰغاز شده است. هم‌چنین، او در سازمان ملل در نیویورک اخیرا در دیدار با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود این موضوع را مطرح کرده است». 

این نشریه اشاره می‌کند که این سفر می‌تواند مورد استفاده تبلیغاتی قالیباف نیز قرار گرفته باشد و در این‌باره می‌نویسد: «او در انتخابات سال ۲۰۱۳ میلادی در ایران شکست خورد و رییس‌جمهور نشد. او اکنون می‌تواند بگوید من را یک چهره تندرو قلمداد نکنید، من میانه‌رویی عملگرا هستم». این نشریه در ادامه اشاره می‌کند این در حالی است که قالیباف درباره نقشی که در جریان وقایع دانشجویی در ایران در سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۳ میلادی داشته به خود افتخار می‌کند.

این نشریه اشاره کرده است که دفتر کودر اعلام کرده که تا زمان بازگشت او از سفر به کمبیا و اکوادور در هفته آینده شهردا مونترال تصمیم به اظهارنظر و پاسخگویی به پرسش‌های خبرنگاران ندارد.