«شکایت صداوسیما از آپارات» موضوع برخی رسانه‌ها و سایت‌های خبری، در روزهای اخیر بوده است.

به گزارش مرورنیوز، برخی از این رسانه‌ها به این انگیزه اعلام کرده‌اند که عملکرد این سایت گاه با هنجارهای جامعه منطبق نیست، اما برخی دیگر با یادآوری اینکه در سیاست‌های رسمی کشور به وضوح بر «حمایت از شبکه‌های اینترنتی داخلی» تاکید ‌شده است، تضعیف شبکه‌های داخلی را زمینه‌ساز هجوم مخاطب به شبکه‌های مجازی خارجی دانسته‌اند.

عصر ایران روز گذشته مطلبی با عنوان «شکایت صداوسیما از آپارات» را منتشر کرده و در بخشی از این مطلب نوشته است: «در حالی که در سیاست‌های رسمی کشور، از لزوم حمایت از شبکه‌های اینترنتی داخلی سخن گفته می‌شود، برخی جریان‌های داخلی درصدد ایجاد محدودیت در این زمینه به نفع شبکه‌های مجازی خارجی و کانال‌های بی‌هویت هستند. شنیده‌ها حاکی از آن است که سازمان صداوسیما از سایت آپارات، آپارات کودک و سایت سینمای خانگی آپارات فیلیمو شکایت کرده است. این در حالی است که محتوای مورد شکایت در تمامی شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های مشابه خارجی و شبکه‌های پیام‌رسان در بین کاربران دست به دست می‌شود.»

در بخش دیگری از مطلب این رسانه که در بسیاری از سایت‌ها و روزنامه‌ها منتشر شده، این پرسش به میان آمده است: «فرض کنیم صداوسیما با این تصور که انحصار صوت و تصویر را در اختیار دارد، آپارات را که یوتیوب ایران است، از فعالیت باز دارد. آیا در چنین حالی، مردم به شبکه‌های صداوسیما به عنوان گزینه جایگرین مراجعه می‌کنند، یا شبکه‌های خارجی و کانال‌های بی‌هویت و بی‌نام و نشانی که معلوم نیست چه کسانی اداره‌شان می‌کنند، برنده این دعوا خواهند شد؟»

اما امروز صبح یکی از روزنامه‌ها، مطلبی با تیتر «ترویج زیرپوستی سبک‌های غلط زندگی» منتشر کرده و با اشاره به این که کسی حواسش به سایت آپارات نیست، نوشته است: «این روزها تاک‌شوهای زیادی را می‌توان در «آپارات» دید. برنامه‌هایی که با پرداخت‌های متفاوت و گاهی نامنطبق با هنجارها و معیارهای جامعه، سعی در جذب مخاطبان دارند. از مجری‌های تشنه مطرح شدن گرفته تا جوانانی که در سودای پول و شهرت هستند؛ همه در این فضا به دنبال سوژه‌هایی هستند که می‌توان در «آپارات» بدون التزام به چارچوب‌های متعارف جامعه ایرانی از آنها حرف زد، حالا می‌خواهد «سینمای فیلمفارسی» باشد یا «پسرها و دخترهای پرفالوور اینستاگرام» یا «موسیقی‌های دست چندم و ضعیف».»

این روزنامه در ادامه به یکی از تاک‌شوهای پربازدید «آپارات» نگاهی انتقادی داشته و اعلام کرده که این برنامه‌ی اینترنتی با انتشار شش قسمت توانسته حدود 500 هزار بازدید داشته باشد. این تاک‌شو با عنوان «چیزگپ» با محوریت گفت‌وگو با دختران و پسران مشهور در اینستاگرام تولید و پخش می‌شود.