موسس سازمان «دیده‌بان عدالت و شفافیت» به شایعات پیرامون قصدش برای ریاست جمهوری پاسخ داد و گفت: این شایعات برای ضعیف کردن این سازمان مردم‌نهاد است.

به گزارش مرورنیوز، احمد توکلی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در کانال تلگرامی خود نوشت:‌

چندین بار در طول یکی دو سال اخیر در پاسخ به پرسش خبرنگاران از موضوع داوطلبی برای انتخابات ریاست جمهوری، گفته‌ام قصد رئیس‌جمهور شدن ندارم؛ چون سنگینی کار با وضع من سازگاری ندارد. با این حال گاه‌گاهی خبرسازان به نیات مختلف بحث را تکرار می‌کنند و برای خبرسازی خود دلایلی هم جستجو می‌کنند، یا اگر لازم باشد جفت و جور می‌کنند! چرا؟

از انگیزه خیرخواهانه علاقه‌مندان یا رقیبان سیاسی متدین که بگذریم، به نظر می‌رسد که برخی نیروهای بدسگال نیز در این صحنه باشند. مقصودم زرپرستانی است که از مبارزه سازمان یافته «دیده‌بان شفافیت و عدالت» با فساد نگرانی دارند. این دسته با گسترش این خبر موهوم که توکلی قصد ریاست جمهوری را کرده است، می‌خواهند به هدف سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت ضربه بزنند. چرا که اگر این حرکت مردمی که با تکیه بر لطف خدای به تدریج و با نرخی آهسته در حال رشد است، ببالد و به اصطلاح بگیرد، مردم و مسوولانِ پاک عرصه را بر دزدان یقه‌سفید تنگ خواهند کرد. آنها برای ادامه راه جهنمی خویش، راه کم هزینه‌ای را برگزیده‌اند و آن ابزار جلوه دادن دیده بان شفافیت و عدالت است. می‌خواهند اقدامات کارشناسانه و خیرخواهانه مؤسسان و کارکنان دلسوز و داوطلب را معطوف به اغراض قدرت‌طلبانه معرفی کنند. بدیهی است که حرکت فسادستیز دیده‌بان بر اعتماد مردم به صداقت بانیان آن استوار است.

اگر تصور قدرت‌طلبی نسبت به آنان شکل بگیرد، دیگر این کار «مردم نهاد» نخواهد بود و آن هم زمان مرگ یک حرکت مردم‌نهاد است. ده مؤسس این سازمان مردم نهاد و افراد بسیاری که در این نهاد مردمی عمر و وقت و مال خود را صرف می‌کنند، هریک در محیط خودشان و حیطه تأثیر ملی‌شان مورد اعتماد مردم هستند. به عنوان یک نمونه عرض می کنم که وقتی دیده‌بان وارد ماجرای واگذاری ملک به مدیران شهرداری شد و از مردم درخواست کمک کرد، هزاران برگ سند و مدرک به دیده‌بان رسید. اما اگر مردم احساس کنند دیده‌بان می‌خواهد نردبان اصحاب قدرت باشد نگاه هم به دیده‌بان و دیده‌بانی‌ها نمی‌کنند چه رسد به کمکشان بیایند.