مراسم تحویل ریاست کشورهای جنبش غیرم متعدها در سازمان منع سلاح های شیمیایی به ونزوئلا در لاهه برگزار شد.

به گزارش مرورنیوز، مراسم رسمی تحویل ریاست کشورهای جنبش عدم تعهد با حضورسفرای تروئیکای غیر متعهدها (روسای پیشین، فعلی و آتی)، جمهوری اسلامی ایران، ونزوئلا و آذربایجان، سفراء و نمایندگان کشورهای عضو عدم تعهد روز پنجشنبه 9 مهرماه در سازمان منع سلاح های شیمیایی در لاهه برگزار شد.

در این جلسه سفیر و نماینده دائم کشورمان جهانگیری در گزارشی ضمن برشمردن اهم اقدامات هیات نمایندگی کشورمان طی دوره ریاست برجنبش، بیان کرد که در تمامی فعالیتها هدف اصلی حفظ وحدت و یکپارچگی گروه و اتخاذ مواضع درست و منطقی در خصوص موضوعات و مسائل مطروحه در سازمان منع سلاح های شیمیایی بوده است.
وی از تلاش ها و همکاری مثبت و ارزنده کشورهای عضو تشکر و قدردانی کرد.
در این مراسم سفرا و نمایندگان شرکت کننده از اقدامات و تلاش های هیات نمایندگی کشورمان در زمینه حفظ اتحاد و یکپارچگی کشورهای عضو و اتخاذ مواضع در خصوص موضوعات بحث‌برانگیز مطرح در سازمان منع سلاح های شیمیایی از جمله موضوعات مربوط به سوریه، بازیگران غیردولتی ، گروه های تروریستی، ارتقای همکاری های بین المللی و نیز مباحث مربوط به اولویت های سازمان منع سلاح های شیمیایی تشکر و قدردانی کردند.
در این نشست سفیر ونزوئلا به عنوان رییس آتی جنبش غیر متعهدها ضمن تشکر از فعالیت های جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت که طی دوره ریاست تمامی تلاش های خود و هیات نمایندگی‌اش را معطوف بر افزایش همبستگی جنبش عدم تعهد و ایفای نقش فعال در سازمان منع سلاح های شیمیایی خواهد کرد.
پس از پایان جلسه سفراء و نمایندگان کشورهای عضو، مدیرکل و تعدادی از مقامات ارشد سازمان منع سلاح های شیمیایی، احمد اوزومجو در میهمانی که از سوی کشورمان به همین مناسبت برگزار شده بود شرکت کردند.