رییس خانه احزاب کشور گفت: حق الناس مدنظر مقام معظم رهبری درباره تایید صلاحیت برخی نامزدها در گذشته رعایت نشده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرورنیوز، قدرتعلی حشمتیان درباره استفساریه نمایندگان مجلس و محدود کردن اختیارات شورای نگهبان ، افزود: اگر مجلس صلاح ببیند که رفتار شورای نگهبان در انتخابات به شکل خاصی تغییر کند تا جایی که تعارضی با قانون اساسی نداشته باشد، حق مجلس است.

وی ادامه داد: به نظربنده با آن فرصت کوتاه درقانون انتخابات، شورای نگهبان نمی تواند به تمام پرونده بصورت یکسان رسیدگی کندو خلاصه، به نظر بنده درمورد تایید صلاحیت برخی از کاندیداها،درگذشته حق الناس مدنظر مقام معظم رهبری رعایت نشده است.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اخاطرنشان کرد: البته قطعا به نظر اعضای محترم شورای نگهبان اینگونه نبوده ؛ دراینصورت رهبری معظم انقلاب ،بر همه این موضوع ها نظارت کلی دارد و اگر کسی بخواهد از قدرت خود استفاده نامناسب کند و مسئله مهم باشد، رهبری دخالت خواهند کرد.

رئیس جبهه مستقلین واعتدالگرایان ایران  با بیان اینکه لایحه جامع انتخابات در دولت در حال تدوین است، گفت: پیشنهاد کرده ایم درکمیسیون هیات نظارت بر انتخابات کشور علاوه بر وزرای کشور واطلاعات، دادستانی، رییس بازرسی کل کشور، رییس دیوان محاسبات، نماینده قوه مقننه ونماینده حقوق دانان ونماینده مدیر مسولان مطبوعات، سه نفر ازدبیران احزاب سراسر کشور نیز به انتخاب خانه احزاب ایران،درترکیب حضور داشته باشند و همچنین یک نفرهم ازخانه احزاب ایران درترکیب هیات نظارت برانتخابات شوراهای اسلامی باشد که اعضای کمیسیون این نظر کارشناسی را پذیرفته اند.

دبیرکل حزب مستقل واعتدال ایران ادامه داد: بنده نماینده مجلس بوده و متاسفانه شاهد بودم نمایندگان در آخر هر دوره، تغییراتی را به نفع خود در انتخابات اعمال می‌کردند.

وی یادآور شد:رهبر معظم انقلاب در سیاست های کلی انتخابات این موضوع را بستند و باعث ثبات در قانون انتخابات شدند، درسیاست های کلی است که دو سوم نمایندگان باید به این تغییرات رای دهند و به این صورت تغییر قانون را دشوار کردند.

عضو هیات رییسه کانون نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: نکته مهم دیگر در سیاست های کلی انتخابات این است که نمایندگان پس از تصویب اعتبارنامه نمایندگی، مصون از تعرض می‌شدند اما رهبر انقلاب فرمودند که ثبات شرایط نیز باید رعایت شود.

وی اضافه کرد: باتوجه به سیاست‌های کلی انتخابات که اخیرا،رهبر معظم انقلاب با ابلاغ این سیاست‌ها، چند محور جدید راهم باز کردند که با آن برخی از شکاف‌هانیز پر می شود، در کمیسیون بحث وتبادل نظر شده است.