روزنامه «گاردین» با انتشار گزارشی در این‌باره اشاره می‌کند که طومار از سوی خویشاوندان نازنین زاغری – راتکلیف و کمال فروغی تهیه شده است.

به گزارش مرور نیوز، عفو بین‌الملل طوماری ۷۰ هزار امضایی را با هدف درخواست آزادی دو شهروند بریتانیایی بازداشتی در ایران تهیه کرده است. این طومار با ابتکار عمل خانواده دو تن از اتباع ایرانی بریتانیایی زندانی در ایران آماده شده و روز دوشنبه تقدیم وزارت امور خارجه بریتانیا برای بررسی و ابلاغ آن به دولت ایران شده است. 

روزنامه «گاردین» با انتشار گزارشی در این‌باره اشاره می‌کند که طومار از سوی خویشاوندان نازنین زاغری – راتکلیف و کمال فروغی تهیه شده است. 

طومار ۷۰ هزارامضایی برای آزادی دو شهروند‌ بریتانیایی زندانی در ایران

ریچارد راتکلیف همسر نازنین زاغری که در ایران در بازداشت به‌سر می‌برد و کامران فروغی پسر کمال فروغی یک بازداشتی دیگر در ایران با ارسال همزمان این طومار به وزارت خارجه بریتانیا و دفتر نخست‌وزیری، خواستار پیگیری وضعیت عزیزان‌شان از سوی لندن شده‌اند. 

نازنین زاغری در ماه گذشته به اتهام جرمی مرتبط با امنیت ملی در ایران به پنج سال زندان محکوم شد. او ۳۷ ساله و از شمال غربی لندن است. در تاریخ ۳ آوریل در فرودگاه تهران به همراه دختر ۲۲ ماهه‌اش گابریلا بازداشت شد. خانواده زاغری و فروغی گفته‌اند که طومار به ۷۲ هزار امضا رسیده است و در آن از بوریس جانسون وزیر امور خارجه برتیانیا خواسته شده تا موضوع درخواست آزادی این دو شهروند بریتانیا را در اولویت کاری خود قرار دهند. 

روزنامه بریتانیایی «گاردین» همچنین اشاره می‌کند که «کمال فروغی» مشاور حوزه نفت و گاز و ۷۷ ساله است که در حال گذراندن ششمین سال از دوره محکومیت هشت ساله خود پس از اتهام به ارتکاب جاسوسی و داشتن مشروبات الکلی شده است. او در ابتدا در ماه مه سال ۲۰۱۱ میلادی در ایران بازداشت شد. طبق قوانین او می‌توانست از آزادی مشروط برخوردار شود؛ چرا که یک سوم از دوران محکومیت خود را گذرانده بود. گاردین اما اشاره می‌کند که کمال فروغی باید دو هزار روز را پشت میله‌های زندان به‌سر ببرد. پسر و دوستان او در سایتی تحت عنوان change.org با تهیه طوماری از «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا خواسته‌اند تا به این مورد رسیدگی سریع کند. 

«کتی واس» از عفو بین‌الملل در بریتانیا می‌گوید که روابط بین ایران و بریتانیا به تازگی بهبود یافته است و به نظر می‌رسد که اکنون زمان صحبت درباره آزادی اتباع بریتانیایی زندانی در ایران فرا رسیده است.