رئیس اورژانس کشور با اشاره به لزوم افزایش خدمات اورژانسی گفت: ما در نظر داریم برای ارائه بهتر خدمات پیش بیمارستانی 3800 نیرو جدید درج کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرورنیوز، در نشست خبری مسئولین سازمان پدافند غیرعامل، وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی پیرحسین کولیوند رییس اورژانس کشور در خصوص اقدامات اورژانسی و پیش بیمارستانی در زمینه پدافند غیرعامل گفت: ما از لحاظ نرم افزاری، سخت افزاری  و منابع انسانی برنامه های بسیاری داریم ما در صدد هستیم در شهرهای بزرگ از موتور آمبولانس برای حل مشکل ترافیک استفاده کنیم و ظرف مدت کوتاهی موتور آمبولانس ها در تمامی خیابان های تهران ارائه خدمات می دهند.

همچنین 320 فضای هلکوپتری در تهران برای توسعه اورژانس هوایی در نظر گرفته شده است. در ادامه از دیگر اقدامات پیش بینی شده درج 3800 نفر به تیم پیش بیمارستانی خواهد بود.

همچنین محمد علی باغستانی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در مورد تهدیدات عمدی زیستی گفت: محموله هایی که وارد کشور می شود در قرنطینه مورد بررسی قرار می گیرد.

در همین رابطه چندی پیش ده رقم نهال وارد کشور شد که پس از 6 ماه مشخص گردید که چهار نوع آنها دارای آفت است و اگرچه در این مورد کشور اروپایی موضوع را انکار کرد لذا تشخیص عامدانه و غیرعامدانه بودن آن به دلیل تجهیزات غیرکافی سخت است. ضمن آنکه ما ردیف بودجه ای برای این مسئله نداریم.

علی اکبر فتح الله پور رئیس سازمان انتقال خون ایران همچنین در مورد ذخیره سازی خون و فرآورده های خونی اظهارداشت: ما به شکل روزانه ذخیره های خونی را مورد پایش قرار می دهیم و هر استان هفت برابر مصرف روزانه فرآورده های خونی خود را در اختیار دارد.

در همین راستا ما درخواست اهدای خون هیجانی را حذف کرده ایم و با کمک پدافند غیرعامل 9 سامانه اهدای خون در حال ساماندهی است. سامانه یاسین نیز که برای همکاری داوطلبانه برای انتقال خون در زمان بحران است هم در حال سازماندهی است.