قائم مقام وزیر در امور اجتماعی و فرهنگی و رییس مرکز اجتماعی وزارت کشور اهم اقدامات وزارت کشور در ترویج عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی را تشریح کرد.

به گزارش مرور نیوز،تقی رستم وندی گفت: وزارت کشور بر اساس تأکید مقام معظم رهبری و ابلاغیه رییس جمهور وقت در نیمه دوم سال 89 و به استناد بندهای 11 گانه وظایف خود در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات شورای اجتماعی کشور، اقدام به تشکیل ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی نموده است.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: این وزارتخانه با برنامه ریزی، هدایت ، نظارت و ارزیابی از دستگاههای اجرایی و استانهای سراسر کشور در صیانت از حقوق شهروندی و گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و برخورد قانونی با مظاهر بد حجابی و هنجارشکنان فعالیت کرده و پیگیریهای مستمری از دستگاههای متولی داشته است.

وی گفت: این ستاد به ریاست دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور، برنامه ها و تلاشهای بسیار گسترده ای در ترویج این تکلیف الهی از جمله، ابلاغ ساختار ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی به رؤسای دستگاههای اجرایی و استانداران به‌منظور ایجاد حساسیت در آنان، فعال کردن دستگاههای اجرایی، ‌سازمانهای مستقل و استانداریهای سراسر کشور انجام داده است.

رستم وندی افزود: تعیین یکی از معاونین ذیربط به عنوان جانشین ستاد صیانت، دبیران عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی و اعضای ستاد صیانت در دستگاههای اجرایی و استانهای سراسرکشور تا رده ادارات شهرستانی و فرمانداریها و پیگیری صدور حکم برای آنها بخشی از برنامه های ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی است.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی و رییس مرکز اجتماعی وزارت کشور گفت: تشکیل سالیانه حدود 4000 جلسه و تعامل با بیش از 10 هزار مدیر و کارشناس برای برنامه ریزی و تدوین برنامه های گسترش عفاف و حجاب برای کارکنان، ‌خانواده ها و مراجعین ادارات، ابلاغ برنامه های ترویج عفاف و حجاب ویژه کارکنان، ‌مدیران، خانواده های آنان و مراجعین به ادارات بصورت سالانه از دیگر اقدامات انجام شده است.

قائم مقام وزیر، حضور در دستگاههای اجرایی و تشکیل جلسه در سطح معاونین وزرا و روسای سازمانها و مدیران ذیربط به منظور تأکید بر قرار گرفتن موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی را به عنوان بخشی از برنامه ها نام برد و گفت: انجام بازرسی و ارزیابی از وضعیت اجرای برنامه های گسترش عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی در دستگاههای اجرایی، ادارات استانی و شهرستانی توسط بازرسان ستاد مرکزی صیانت و گروه بازرسی ستاد صیانت استانهای سراسر کشور به منظور ارتقای محاسن برنامه های مذکور و کاهش معایب موجود آن در سالهای 93 ، 94 ، و 95 انجام شده است.

وی افزود: ارزیابی از وضعیت ستاد صیانت استانهای سراسر کشور در حوزه عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی به منظور ایجاد حساسیت بیشتر در استانداری ها و ادارات استانی در موضوع مذکور، برگزاری جلسه توجیهی – آموزشی برای کارشناسان عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی استانهای سراسر کشور در وزارت کشور به منظور آشنا شدن آنان از آخرین دستورالعمل ها برای پیگیری بهتر برنامه ها است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رستم وندی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد مرکزی صیانت با حضور وزیر کشور، نمایندگان دستگاههای اجرایی و نمایندگان استانها و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: این جلسات به منظور افزایش فعال بیشتر دستگاه ها در صیانت از حقوق شهروندی و ترویج عفاف و حجاب است.