عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه شورای نگهبان بخواهد در طول دوران چهار ساله نمایندگان بر کارشان نظارت مداوم داشته باشد با وظیفه قانونی مجلس تداخل پیدا می‌کند.

پس از آنکه عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد این شورا بر اساس سیاست‌های کلی انتخابات که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، بعد از تصویب اعتبارنامه نمایندگان نیز شورای نگهبان به نظارت خود ادامه داده و چنین نظارتی در تمام طول دوران نمایندگی تداوم خواهد داشت.

این مساله با واکنش علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی روبرو شد. وی اقدام شورای نگهبان را عاملی برای محافظه کاری نمایندگان دانست و تاکید کرد: «اگر بنا باشد شورای نگهبان ناظر مجلس باشد، باید مرجع دیگری ناظر شورای نگهبان باشد و تسلسل لازم می‌آید که محال و نشدنی است.»

در همین رابطه ولی الله نانواکناری، نماینده مردم بابلسر در مجلس، به خبرنگار سیاسی مرور نیوز گفت: موضوع نظارت بر عملکرد نمایندگان در قانون پیش بینی شده و طبق آیین نامه داخلی مجلس، امر نظارت باید توسط مجلس صورت گیرد.

وی ادامه داد: من بعید می‌دانم در دوران نمایندگی یک شخص در مجلس، تشکیلات دیگری بخواهد بر کارکرد منتخبین ملت نظارت داشته باشد. بر این اساس با توجه به سخنان اخیر کدخدایی این مساله قابل طرح و بررسی است تا با روشن شدن آن از تداخل وظایف میان تشکیلات‌های مختلف جلوگیری به عمل آید.

عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین تصریح کرد: ما دنبال این موضوع هستیم تا نظر نهایی اعلام و وضعیت مشخص شود.