رئیس پیشگیری ناجا تاکید کرد: امسال ناجا هفته خود را با نام همه باهم برای امنیت آغاز کرد. این شعار به معنای آن است که امنیت مقوله‌ای فراگیر است و همه باید برای آن تلاش کنند.

به گزارش مرورنیوز، سردار شرفی در سومین همایش یگان‌های حفاظت که صبح امروز در سازمان انرژی اتمی کشورمان برگزار شد، گفت: از مترقی‌ترین روش‌های تامین امنیت تشکیل یگان حفاظت و مراقبت است. هدف و فلسفه آن حفاظت از سرمایه‌های فیزیکی و معنوی است. ۱۳ سازمان و نهاد ملی ۱۳ تا تشکیل شده و ۶ تا دیگر هم در حال ایجاد است که ۳ تا آخر امسال تشکیل می‌شود.

او با بیان اینکه در برنامه ششم برنامه تقویت تدارک دیده شده است، گفت: زمانی که حفاظت هوایی ایجاد شده، بهترین امنیت هوایی ایجاد نشده بود اما امروز بهترین امنیت ایجاد شده و سازمان انرژی نیز از بهترین یگان‌ها برخوردار است و با مشکلی روبرو نبوده است.

سردار شریفی اضافه کرد: میراث گذشتگان توسط یگان حفاظت حراست می‌شود. ۱۳۵ میلیون هکتار انفال و زمین توسط عزیزان ما حفاظت می‌شود. بار‌ها شاهد تخریب محیط زیست و دست‌اندازی آن‌ها بوده‌ایم ولی هم اینک حفاظت از آن مراقبت می‌کند. شاید در ۲۵۰۰ نقطه از دستگاه‌های قضایی یگان حفاظت مستقر است. در شهرداری‌ها، گمرک، شیلات و... این یگان‌ها مستقر می‌شوند.