دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دشمنی آمریکا و رژیم صهیونیستی با محور مقاومت به حدی است که حتی امنیت ملی خود و امنیت بین الملل را نیز نادیده می گیرند.

به گزارش مرور نیوز،«هدیه خلف عباس» رئیس مجلس نمایندگان سوریه و هیات همراه صبح امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت و گو کردند.

شمخانی در این دیدار با اشاره به دستاوردهای گسترده و پیروزی های سوریه که حاصل همراهی دولت و ملت این کشور در ایستادگی در برابر تروریست ها و حامیان آن هاست تاکید کرد: اراده محکم ملت سوریه آینده این کشور را که پیروزی و بازگشت به روزهای پرشکوه است تعیین خواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: آینده حلب و دیگر میادین سوریه صرفا در عرصه رویارویی پر قدرت با تکفیری ها مشخص خواهد شد.

وی با اشاره با برخورد دوگانه آمریکا و غرب در مقابله با تروریسم افزود: آمریکا و برخی کشورهای اروپایی باید به این سوال پاسخ بدهند که چه رابطه ای میان شکست تروریست ها و تلاش این کشورها برای درخواست نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل وجود دارد؟

دریابان شمخانی با انتقاد از حمایت های آشکار سیاسی و نظامی آمریکا از گروه های مختلف تروریستی عنوان داشت: مهمترین دلیل ناکامی طرحی های مختلف سیاسی و ابتکارات دیپلماتیک و حتی فرصت های آتش بس طفره رفتن غرب و هم پیمانان آن از پذیرش ماهیت تروریستی بسیاری از گروه های مسلح و افراطی و کمک رسانی به آنهاست.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان کرد: دشمنی آمریکا و رژیم صهیونیستی با محور مقاومت به حدی است که حتی امنیت ملی خود و امنیت بین الملل را نیز نادیده می گیرند و متاسفانه شاهدیم که بعد از حملات متعدد تروریستی به اروپا، تجدید نظر و اراده جدی در نحوه مقابله با تروریسم از سوی این دولت ها اتفاق نیفتد.

وی گفت: تنها مسیر پایان دادن به بحران جاری در سوریه تداوم مذاکرات سوری – سوری برای دستیابی به ابتکارات سیاسی مورد توافق از سوی مجموعه گروه های سیاسی در این کشور است و در این زمینه پارلمان سوریه نقش به سزایی داشت.

هدیه خلف عباس رئیس مجلس نمایندگان سوریه نیز در این دیدار با قدردانی از کمک های انسان دوستان و مستشاری جمهوری اسلامی ایران به سوریه برای مقابله با تروریسم و دفاع از شهرها و روستاهای در معرض تهدید تاکید کرد: اگر برخی کشورهای عربی نیز مانند ایران با رویکردی صادقانه سعی در حل بحران داشتند، شاهد وضعیت بحرانی امروز در کشورهای منطقه نبودیم.

وی با اشاره به تحمیل جنگ تروریستی علیه سوریه با حمایت ۸۰ کشور خاطر نشان کرد: علی رغم خواست بدخواهان سوریه هر روز یک پیروزی را در میادین مختلف به ثبت می رسانیم و هر پیروزی که رقم می خورد یک گام به سمت عبور از بحران نزدیک تر می شویم.