حمیدرضا ترقی ادعای تازه عربستان مبنی بر اینکه ایران قصد دارد کاخ های این کشور را هدف قرار دهد را به دلیل ترس از به خطر افتادن حکومت حاکمان سعودی ها عنوان کرد.

نیروهای مشترک یمنی اعلام کردند یک فروند موشک بالستیک ساخت داخل از  نوع برکان «آتشفشان»، را به فرودگاه ملک عبدالعزیز در جده شلیک کردند؛ هم زمان منبعی نظامی در وزارت دفاع یمن خبر داد موشک شلیک شده با دقت به هدف اصابت کرده و تلفات و خسارات زیادی بر جای گذاشته است.

به دنبال این حمله، مسیرهای منتهی به فرودگاه جده مسدود شد؛ البته رسانه های عربستان مدعی شدند که موشک به سمت مکه مکرمه شلیک شده است که منابع یمنی این ادعا را تکذیب کردند.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب هیئت موتلفه اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی مرور نیوز در ارتباط با همین موضوع این ادعای عربستان را بیشتر به خاطر ضربه ای عنوان کرد که این دولت براثر حمله یمنی ها به جده و برخی مناطق نفتی عربستان وارد کردند.

وی ادامه داد: عربستان هم برای اینکه فضای بین المللی جهان اسلام را علیه ایران بکشاند، مطرح کرد این موشک به مکه اصابت کرده و این امر، بدلیل فاصله مکه تا جده کذب محض است.

ترقی تصریح کرد: دولت سعودی بدلیل عدم توانایی در مانع شدن موشک برای اصابت به فرودگاه جده، ضربه قابل توجهی دیده است و از این رو حتی به این قضیه روی آوردند که ایران می خواهد کاخ های عربستان را هدف قرار دهد و ترس و وحشت آنها را فرا گرفت.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: آنان از ترس به خطر افتادن حکومت حاکمان سعودی سعی می کنند در بعد بین المللی ایران را به حمایت از حوثی ها و انصار حزب الله متهم کنند.