جانشین فرمانده‌ کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه برای تعقیب دشمنان هیچ خط قرمزی نمی‌شناسیم، گفت: به دشمنان ایران هشدار می‌دهیم که دچار جهل و خطای دوباره نشوند.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین سلامی ظهر امروز در یادواره سرداران و 250 شهید اطلاعات سپاه شمالغرب کشور که با حضور مقامات ملی و محلی در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: چندی پیش عده‌ای مزدور با تحریک چند کشور منطقه و با حمایت آمریکا و صهیونیست‌ها تلاش کردند با خودنمایی در مقابل جمهوری اسلامی ایران آزموده را دوباره بیازمایند، اما همگان دیدید که این‌ها با واکنش قاطع مدافعانِ حریم ولایت روبه‌رو شده و چگونه در مقابل مقاومت نیروهای رزمنده ما به هلاکت رسیدند.

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه "هلاکت" سرنوشت تمام کسانی است که می‌خواهند به ایران نگاه بد داشته باشند، افزود: چنین سرنوشتی دارای پیام برای کسانی است که در مسیر ناامن‌سازی منطقه تلاش می‌کنند.

به دشمنان هشدار می‌دهیم دچار خطای دوباره نشوند

وی خاطرنشان کرد: به دشمنان ایران هشدار می‌دهیم و می‌گوئیم که دچار جهل و خطای دوباره نشوند؛ چراکه منش نیروهای انقلابی اینگونه است که مهاجم را تعقیب کرده و در هر کجای دنیا که باشند، به هلاکت می‌رسانند. برای تعقیب دشمنان هیچ خط قرمز و محدودیتی قائل نیستیم و نیروهای مسلح ما این حقیقت را در سال‌های متمادی به اثبات رسانده‌ و دشمنان ضرب شصت‌های بزرگی از فرزندان این امت دریافت کرده‌اند.

سردار سلامی تاکید کرد: همین آمریکایی‌ها هر بار خواسته‌اند اقدامی علیه کشورمان صورت دهند، با شکست‌های آشکار مواجه شده‌اند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه همواره باید خدای بزرگ را سپاس‌گذاری کرد چراکه به واسطه یک نعمت بی‌بدیل یعنی امام خمینی (ره) و با بعثتی نبوی‌گونه اسلام را در عصر حاضر احیاء کرد، گفت: امام خمینی (ره) با رهبری عادلانه خود ما را از اسارت و بردگی طاغوت و سیطره یهود و نصارا رهایی بخشید و کفر به طاغوت و ایمان به خداوند متعال را به‌عنوان جوهر توحید در جهان انتشار داد و به‌عنوان سرچشمه عزت مسلمانان در جهان، شناخته شد.

روز به روز آموزه‌های دینی و انقلاب اسلامی ایران در جهان گسترده می‌شود

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران تصریح کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، بذرِ آگاهی و بیداری را در ذهن و دل مسلمانان کاشت که امروزه ثمره آن را مشاهده می‌کنیم و روز به روز آموزه‌های دینی و انقلاب اسلامی ایران در جهان گسترده می‌شود و انسان‌های زیادی را مجذوب و شیفته خود می‌کند.

سردار سلامی ادامه داد: رهبری‌های امام خمینی (ره) با منطق وحی، پارسایی درخشان و تابناک و با شجاعتی شایسته تحسین، در آمیخته بود و سفینه نجات امت اسلامی را در دوران خفقان با کیاست خود به ساحل فلاح هدایت کرد.

وی افزود: باید در همه حال به ارواح شهدای اطلاعات، شهدای مدافع حرم و دیگر شهدا درود و سلام فرستاد و خداوند متعال را شکر گذاشت که برنامه بزرگداشت شهدا ترتیب داده شده است تا بزرگواری آنان را به‌همگان نشان دهیم؛ تمامی این برنامه‌ها سرشار از معنویت بوده که به میزبانی شهدا برپا شده است.

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران اظهار داشت: استان‌های آذربایجان‌غربی و کردستان دارای مردمانی با ایمان‌های مستحکم، قلب‌های بزرگ و با نشاط، فداکار، سرشار از عشق به ولایت و وفادار به کشور و نجیب است که نزدیک به 40 سال است با انواع فتنه‌ها و نفوذهای مخرب دشمنان خارجی و مزدوران داخلی آنان، در ستیز هستند.

سردار سلامی تصریح کرد: در آخرین ساعات روزهای ماه محرم قرار گرفته‌ایم که چشمان همگان اشکبار است و شهادت امام حسین(ع) در این ماه یکی از مصبیت‌های عظیم به حساب می‌آید که با شهادت خود، یاران‌شان و اهل‌بیت خود، پیام عاشورا را به گوش همگان رساند و دین اسلام را زنده نگهداشت.

"پیام عاشورا" فلسفه اصلی انقلاب اسلامی ایران است

وی با بیان اینکه "پیام عاشورا" فلسفه اصلی انقلاب اسلامی ایران است، بیان کرد: پیام عاشورا، پیامی برای اصلاح امت اسلامی، احیاء فریضه‌ امر به معروف و نهی از منکر و جاری‌کردن سیره پیامبر اکرم(ص) بر صفحه زمین بود.

جانشین فرمانده‌ کل سپاه پاسداران در ادامه سخنانش با تاکید براین مطلب که حجت بزرگی که همواره بر همگان واجب بوده "مبارزه با استکبار و بی‌عدالتی" است، خاطرنشان کرد: سازش با دشمنان در دایرة المعارف و احکام دین اسلام جایگاهی ندارد و شهدای والامقام از این جنس بودند که بیرق‌داران جنگ‌های اسلام علیه منافقان بوده و هستند.

وی تاکید کرد: شهدا، چراغ‌های روشن در آسمان و سپهر افتخارات این ملت هستند که به‌وسیله آموزه‌هایشان باید آنان را تشخیص دهیم و به‌واسطه آنان امنیت داریم و ما همگی کرامت، امنیت، شرافت، اموال و جان خود را مدیون شهدا هستیم.

سردار سلامی تصریح کرد: خانواده‌های شهدا با صبر خود دشمنان را مأیوس کردند و مادامی که ما در مسیر ولایت و شهدا گام بر می‌داریم، دشمنان ما با یأس، شکست و ناامیدی روبه‌رو می‌شوند و این پیام تمامی شهدا از صدر اسلام تا به الان است چراکه شهدا با منطق خود شهادت را به ما آموختند.