یک نماینده مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: اگر قرار بود جا به جایی انجام شود از خود فرهنگیان استفاده می‌شد.

به گزارش مرور نیوز، اسدالله عباسی وزیر دولت احمدی نژاد در ابتدای سخنان خود خطاب به رئیس جمهور گفت: چرا باز هم طبق معمول مشکلات کشور را به گردن دولت قبل می‌اندازید؟

او ادامه داد درباره مسائل مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان موضوع شما کافی نبود. ما هم نمی‌گوییم اختلاس صورت گرفته اما ۸۰۰۰ میلیارد تومان کجا رفته؟ چه کسی مطالبات را پرداخت نکرده؟ حتما در این زمینه شفاف‌سازی می‌شود. ما انتظار داشتیم درباره حقوق های نجومی هم صحبت شود؛ مشکل اصلی مردم ما اقتصادی است.

او درباره تغییر وزیر آموزش و پرورش نیز گفت: زمانی که آقای فانی استیضاح شد انتظار بود دولت به کمک فانی می‌آمد و مشکلات حل می‌شد و شاید مثل مجلس هفتم پادرمیانی می‌شد؛ بنده در آن مجلس حضور داشتم و رهبری صلاح ندانستند آقای فانی استیضاح شود.

عباسی متذکر شد: اگر قرار بود جا به جایی شود از خود فرهنگیان استفاده می‌شد. آنها هم می‌توانند آموزش و پرورش را به آموزش عالی پیوند بدهند. این نوعی بی‌احترامی به نظام آموزش و پرورش است.

این نماینده مجلس افزود: سنخیتی بین رشته آقای دانش آشتیانی و وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد. ایشان فقط می‌تواند در نوسازی مدارس کمک کنند. اگر ملاک مجتمع مفید است، تافته جدابافته‌ای است که ارزشی برای دولت و بازرسی دولت قائل نمی‌شود.

او افزود: برنامه‌های آقای دانش آشتیانی در شان فرهنگیان نیست و در این زمان ۹ ماهه نمی‌گنجد.

عباسی با انتقاد از برنامه‌های پیشنهادی دانش آشتیانی برای پیروی از یونسکو گفت: ما انتظار داشتیم مطالبات بازنشستگان پرداخت شود. در ضمن در این برنامه ساماندهی معلمان حق التدریسی، پیش دبستانی و آموزش‌یاران چیزی مطرح نشده است.

او افزود: صدها کلاس بدون معلم اداره می‌شود و در همین تهران توازن جنسیت دبیران به هم خورده است. مسائلی هست که نمی‌توانیم به گردن دولت قبل بیندازیم. در بحث برنامه‌ریزی درسی و کتاب های درسی هم نمی توان در این ۹ ماهه کاری انجام داد.