نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در حوزه علم و اندیشه بر اساس استانداردها عمل و کارایی لازم را داشته است، گفت: احمدی دانش آشتیانی حضور موثری در مدیریت کلان و خرد کشور داشته است.

به گزارش مرور نیوز، داوود محمدی در نشست علنی امروز (سه شنبه 11 آبان) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی صلاحیت 3 وزیر پیشنهادی دولت یازدهم برای اخذ رأی اعتماد جهت تصدی از وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان در موافقت با فخرالدین احمدی دانش آشتیانی برای تصدی در وزارتخانه آموزش و پرورش به معرفی ویژگی های شخصیتی و اعتقادی، تخصصی و توانمندی‌های کاری و برنامه‌های وی در آموزش و پرورش پرداخت و گفت: منتقدان آقای آشتیانی نیز دغدغه آموزش و پرورش دارند و امیدوارم با توضیحاتی که می‌دهم آنها نیز قانع شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: در زمینه اعتقادی آقای احمدی دانش آشتیانی باید بگویم؛ پدر ایشان از روحانیون بوده و خود نیز از افراد موثر و اعضای فعال انجمن‌های اسلامی در قبل و بعد از انقلاب بوده است و حتی انجمن‌های اسلامی متعددی را پایه گذاری کرده است.

وی ادامه داد: احمدی آشتیانی در ابتدای انقلاب نیز لباس سپاه را بر تن کرد و علاوه بر این او از دست پروردگان شهید رجایی است، شهید رجایی در دوران نخست وزیری خود، گروهی در جهت بررسی مسائل و مشکلات مختلف کشور تشکیل داد که یکی از اعضای فعال این گروه دانش آشتیانی است.

محمدی با بیان اینکه افراد در تماس با دانش آشتیانی به پاکدستی و اعتقاد به مبانی اسلام ایمان داشته و این ویژگی‌ها را در وی مثال زدنی می دانند، گفت: این وزیر پیشنهادی در زمینه تعلیم و تربیت از تخصص کافی برخوردار است و کار خود را نیز با تدریس در مدرسه آغاز کرده است. برخی از دوستان به عدم مرتبط بودن تحصیل وی با تخصص آموزش و پرورش انتقاد داشتند لذا باید بگویم که آقای آشتیانی نیز مانند شهید رجایی، معلم ریاضی بود و بعد وارد دولت شد. دکتر آشتیانی در مسائل آموزشی و مدیریتی از تخصص و توانایی‌های لازم برخوردار است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات وی در مسائل آموزشی نشان می دهد که می‌تواند سکان وزارتخانه آموزش و پرورش را بر عهده بگیرد، گفت: دکتر آشتیانی از دبیران متعهد و متدین مدرسه مفید بودند که نزدیک به 80 نفر از دانش آموختگان این مدرسه به درجه والای شهادت نائل شدند که بر اساس شواهد و قرائن این افراد تحت تأثیر تعلیمات آشتیانی چنین مسیری را برای خود انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه احمدی دانش آشتیانی حضور موثر در مدیریت کلان و خرد کشور داشته است، گفت: زمانی که آقای احمدی آشتیانی از آموزش و پرورش به وزارت علوم رفتند، همچنان فعالیت و مدیریت خود را بر این حیطه اعمال کرده در حالی که 3 دوره متوالی معاون وزارت علوم بودند لذا باید بگویم اگر او توانمندی لازم را نداشت به یقین برای دوره‌های بعدی انتخاب نمی‌شد.

محمدی ادامه داد: سال 68 رهبر معظم انقلاب به ایلام سفر کردند و دستور تبدیل دانشکده ایران را دادند که آقای آشتیانی خودشان مسئولیت این دانشگاه را بر عهده گرفته و کارهای قابل توجه و بزرگی را انجام دادند چرا که در این استان محروم، دبیرستان‌های وابسته به دانشگاه تأسیس و برای بسیاری از دانش‌آموزان محروم در این دبیرستان‌ها شرایط ادامه تحصیل را فراهم کرد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه عملکرد احمدی دانش آشتیانی در حوزه علم و اندیشه بر اساس استانداردها بوده و کارایی لازم را نیز داشته است، افزود: نمایندگان در کمیسیون آموزش  و تحقیقات مسائل مختلفی همچون ساماندهی امور انسانی و مدیریت منابع آموزش و پرورش را در قالب سوال با این وزیر پیشنهادی دولت مطرح کردند که برای هر کدام از آنها جواب مشخصی داشت؛ در هر حال برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.