سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه تغییرات در کابینه ترمیم نبوده و پاسخگوی مطالبات مردم نیست، گفت: مجلس در رأی اعتماد وزرا، فتنه را به عنوان خط قرمز نظام ایران مدنظر قرار می‌دهد.

به گزارش مرور نیوز، سید حسین نقوی حسینی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 11 آبان) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش گفت: در شرایطی که دانش آشتیانی عضو شورای سازمان برنامه‌ریزی کتب درسی شدند درس شهید حسین فهمیده از کتب درسی حذف شد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: درود می‌فرستم به ارواح شهدای معلم شهید رجایی و باهنر که دو الگو و دو نمونه مدیریت دینی و مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی بودند. بعضی‌ها منصوب به شهید رجایی شدند، من اینجا عرض می‌کنم که نخست وزیر دوران جنگ عامل سر فتنه و عامل آمریکایی‌ها در فتنه شد. حال شما می‌گویید فلانی در پشتیبانی جنگ بوده است.

وی تاکید کرد: آقای منتظری فقیه بود و فاسد شد، در مورد آقای دانش آشتیانی و در مورد اظهارنظر موافقان می‌خواهم صحبت کنم. این‌ها که می‌‌گویید ملاک نیست، آقای رئیس جمهور جنابعالی که هیچ گاه مطالب نمایندگان را گوش نمی‌دهید هربار در معرفی وزرا در مجلس صحبت‌های خود را می‌کنید و تشریف می‌برید اما بیان ما را بشنوید.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: چون شما فرمودید که از نقد استقبال می‌کنید بنده جسارت کردم که حرف‌هایی را خدمت جنابعالی بگویم امیدوارم که به جهنم حواله داده نشوم. امیدوارم که فردا به بی‌سواد متهم نشوم. امیدوارم که پشت همین تریبون به انقلابی‌های نفهم محکوم نشوم. آقای رئیس جمهور انقلابی‌ها می‌فهمند.

نقوی حسینی ادامه داد: متهم نکنید انقلابی‌ها را به نفهم، این درست نیست. ما نقد می‌کنیم این چه برخوردی است مگر مردم به ما رأی نداده‌اند. احترام بگذارید به رأی مردم، ما انقلابی نفهمیم؟ به حرف ما گوش دهید. آقای رئیس جمهور این اقدام شما ترمیم نیست. در جهت مطالبات مردم هم نیست. مردم امروز بیکاری دارند، مردم امروز رونق می‌خواهند، مردم امروز رفاه می‌خواهند. ترمیم باید در این نقاط انجام می‌شد.

وی افزود: تمام کارخانجات ما در حال نیمه تعطیلی هستند. آقایان نماینده مگر با مردم برخورد ندارید. دولت در این مسیرها چه قدمی تاکنون برداشته است. آقای فانی را مجلس استیضاح می‌کرد و این کار دولت نبود. اما دولت فرار رو به جلو کرد. در خصوص آقای جنتی و گودرزی بحث کارآمدی نبود بلکه بحث‌هایی مانند کنسرت و مسائل دیگر بود پس این اقدام ترمیم نیست و در جهت پاسخگویی به مطالبات ملت نیست.

نقوی حسینی تصریح کرد: به عنوان یک معلم که 27 سال در کلاس‌های درس خدمت کردم می‌گویم با آموزش و پرورش به عنوان یک مکان سیاسی برخورد نکنید، 14 میلیون دانش آموز در آموزش و پرورش هستند چرا با این وزارتخانه سیاسی برخورد می‌کنید و یک بازیگر کاملا سیاسی را به عنوان وزیر برای این وزارتخانه معرفی می‌کنید.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: ما باید رأی دهیم نگران نباشید دولت هیچ کاری نمی‌کند ما به مردم وعده دادیم که از ولایت فقیه دفاع کنیم اما دولت بازیگر نقش اول فتنه را به عنوان وزیر برای آموزش و پرورش به مجلس معرفی می‌کند. آقای احمدی دانش آشتیانی یک بار در مجلس به عنوان وزیر علوم معرفی شد و تنها 70 رأی آورد چرا دوباره ایشان را به عنوان وزیر معرفی می‌کنید.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه دانش آشتیانی در جایگاه مدیر مدرسه به جرم فتنه بازداشت شده است، تصریح کرد: در میان یک میلیون و 100 هزار نفر معلم، یک نفر شایسته وزیری برای وزارت آموزش و پرورش نیست، چرا اینگونه توهین می‌کنید. اینگونه مسائل حاشیه‌سازی نیست. این همه سند فتنه در خصوص این وزیر پیشنهادی وجود دارد اما شما باز او را به مجلس معرفی می‌کنید.

وی تاکید کرد: مسکن فرهنگیان و مسائل معیشتی آن‌ها به حال خود رها شده است با آموزش و پرورش اینگونه برخورد نکنید. آقای رئیس جمهور شما می‌گویید 8 هزار میلیارد تومان در صندوق ذخیره فرهنگیان اختلاس نبوده و تنها به 30 نفر وام تعلق گرفته است چرا در زمانی که یک نفر برای وام 2 میلیون تومانی باید یک ماه در بانک‌ها بدود، 8 هزار میلیارد تومان به 30 نفر وام تعلق می‌گیرد و شما می‌گویید این یک وام بوده است.

نقوی حسینی تاکید کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش موسس حزب منحله مشارکت و عضو این حزب بوده است. وی عضو سیاست‌‌گذاری ستاد انتخاباتی معین و امضاکننده بیانیه‌های مختلف در حمایت‌های غیرقانونی از تحصن‌های مختلف در فتنه بوده است که اسناد آن وجود دارد. همچنین طی اسناد گزارش خواهر شهید در مدارس غیر ایرانی که در انگلستان تدریس می‌کردند ایشان بورس دولتی دولت آقای هاشمی بودند در حالی که معلمان برای اعزام به خارج باید مراحل مختلفی را طی کنند. ضمن اینکه اسناد مالی فراوانی از ایشان وجود دارد که به رئیس مجلس تقدیم می‌کنم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کسی که در دل و قلبش به دنبال شکست دولت ایران است، صهیونیسم است. دولت باید پیروز شود، نظام ایران در دنیا مقتدر است و دولت نظام جمهوری اسلامی ایران بارها بینی نظام سلطه‌گران را در دنیا به خاک مالیده است. آیا فرد دیگری وجود ندارد که برای وزارت آموزش و پرورش معرفی کنید، آیا قحط الرجال است، باید خط قرمز‌ها رعایت شود و ما به فتنه‌گران رأی نخواهیم داد.